Leírás
Az alapvető mozgásformák kialakulásának és kialakításának folyamatát tervszerű, tudatos mozgástevékenység szervezésével és irányításával lehet eredményesen segíteni. Az óvodáskor a mozgásfejlődés és fejlesztés szempontjából igen érzékeny időszak, ugyanis ebben az életszakaszban is található olyan periódus, amikor a gyermekek testi-lelki fejlődése az egymást követő életkorokban erőteljes. Ahhoz, hogy a további életkorok mozgásműveltségét megalapozzuk, már az óvodában célszerű kialakítani a főként természetes mozgásokkal kapcsolatos mozgáskészségeket és motoros képességeket, amelyek birtokában élményt jelenthet a különböző mozgásfajták végrehajtása. Ehhez járul hozzá a programterv alkotó módon történő felhasználása. A 3-7 éves korosztály mozgástevékenységének tervezésével és szervezésével foglalkozó óvodapedagógus és leendő óvodapedagógus számára jól hasznosítható az új szerkesztésben és átdolgozásban közreadott, bővített szakmai anyag. Az óvodai nevelés akkor lesz sikeres, ha minden gyermekben felfedezzük azokat az elemi képességeket, amelyek bennük a legerősebbek és ezek továbbfejlesztéséhez megtaláljuk a legkedvezőbb tevékenységi módokat, amelyek a gyermek örömében és testi fejlődésében nyilvánulnak meg.
Gaál Sándorné – Szerzői kiadás, 2024.
Írta: Gaál Sándorné
Lektor: dr. Fest Sarolta
Kapcsolódó témakörök:
Paraméterek
Szerző | Gaál Sándorné |
Cím | Az óvodai irányított mozgástevékenység tervezése és szervezése |
Alcím | Éves ütemterv |
Kiadó | Gaál Sándorné - Magánkiadás |
Kiadás éve | 2024 |
Terjedelem | 218 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 01 9781 4 |
Tartalom
1. Bevezető
2. Útmutató az irányított mozgástevékenység ütemtervének a gyakorlatban történő megvalósításához
3. Az óvodások testi- és motoros fejlettségének vizsgálata
4. Azonosító adatok és adatlap
5. Testalkati mutatók
5.1. Testmagasság mérése (cm) és összehasonlító táblázata
5.2. Testtömeg (kg) mérése és összehasonlító táblázata
6. Az óvodáskorú gyermekek motoros fejlettségének vizsgálata és összehasonlító táblázatai
6.1. 20 m-es vágtafutás
6.2. Helyből távolugrás
6.3. Tömöttlabda dobás előre alsó dobással
6.4. 6 perces futás
6.5. Ritmusváltásos futás
6.6. Nyitott szemmel állás egy lábon
6.7. Bumerángfutás
6.8. Kézgyorsaság
6.9. Célba dobás
6.10. Labdaelkapás
7. A mozgáskészségek és a motoros képességek együtt fejlődése és fejlesztése
8. Módszertani ajánlások
9. Az óvodai irányított mozgástevékenység anyagának éves ütemtervben történő kiválasztása, elrendezése és feldolgozása
10. Tervezet- és vázlatminták
10.1. Az irányított mozgástevékenység tervezése 5-6 éves gyermekek számára (tervezetminta)
10.2. Az irányított mozgástevékenység tervezése 6-7 éves gyermekek számára (tervezetminta)
10.3. A testnevelési játékok irányított mozgástevékenység keretében történő alkalmazása (vázlatminta)
11. Irodalom