Leírás
Az iskola pszichológiai kultúrájának növelése az oktatásügy fontos, és felismert feladata. A nevelési intézményektől azt várja el a társadalom, hogy a művelődési hátrányok kompenzálásának szem előtt tartásával oldják meg a kultúra átadását, de legalábbis csökkentsék az e hátrányokból származó művelődési egyenetlenségeket. Fontosnak látszik továbbá az az igény, hogy az oktatási intézményekben megforduló minden tanuló jobb minőségű ismeretet kapjon egyéni tanulási stílusának, és fejlődési ütemének figyelembe vételével. A hatékonyság növelésének egyik lehetséges módja, hogy a nevelési intézmények fokozottan törekszenek a tanulókkal kapcsolatos egyéni bánásmód kialakítására. A differenciált bánásmód csak a gyerek személyiségének alaposabb ismeretében kaphat nagyobb teret. Ez azt jelenti, hogy a pedagógus jobban meg tudja ragadni azokat a külső és belső tényezőket, amelyek a gyerek viselkedését és teljesítményének színvonalát meghatározzák. Ennek a gondolkodásmódnak a kialakulását és a hatékonyabb bánásmód megvalósulását jelentősen elősegítheti a pedagógiai területen alkalmazott pszichológiai ismeretek és készségek bővítése.
ELTE Eötvös Kiadó, 2003.
Írta: Porkolábné dr. Balogh Katalin - Szitó Imre
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Porkolábné dr. Balogh Katalin – Szitó Imre |
Cím | Az iskolapszichológia néhány alapkérdése |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2003 |
Terjedelem | 34 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | IP1 |