Az idegen nyelvi tanítóképzés új dimenziói
Paraméterek
Szerző | H. Szabó Sára |
Cím | Az idegen nyelvi tanítóképzés új dimenziói |
Alcím | Quo vadis francia műveltségterületi tanítóképzés? |
Kiadó | Dávid Kiadó |
Kiadás éve | 2003 |
Terjedelem | 215 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 86063 6 3 |
Eredeti ár:
1.280 Ft
1.216 Ft
Online kedvezmény:
5%
Magyarországon elsőként Kaposvárott indult be a francia nyelvű tanítóképzés. A szerző könyvében a francia nyelvi tanítóképzés során összegyűlt szakmai tapasztalatait teszi közkinccsé, melyeket más idegen nyelvi képzésben is hasznosítani lehet.
|
|
|
Leírás
Magyarországon elsőként Kaposvárott indult be a francia nyelvű tanítóképzés. A szerző könyvében a francia nyelvi tanítóképzés során összegyűlt szakmai tapasztalatait teszi közkinccsé, melyeket más idegen nyelvi képzésben is hasznosítani lehet.
Lektor: Máté Györgyi
Tartalom
Előszó
I. A francia nyelvi tanítóképzést elősegítő társadalmi körülmények
II. A francia idegennyelv-oktató tanítóképzés megindulása a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán
III. A francia nyelvi tanítóképzés napi gyakorlata
IV. A francia nyelvi tanítóképzés 14 éves gyakorlata és elért eredményei
V. A végzős francia műveltségterületi hallgatók kimeneti pedagógiai készségei
VI. Az idegen nyelvi kompetencia kialakítása a tantárgyi stúdiumok során
1. A drámapedagógia tanítása
2. Az irodalom tanítása
3. A nyelvtan tanítása
4. A tantárgypedagógiai felkészítés a négy idegennyelvi készség kommunikatív megalapozására
4.a. A szóbeli megértésre és a kommunikációra való felkészítés
4.b. Az olvasás tanítása és az olvasási készség kialakítása
4.c. Az írás tanítása és a francia írásbeli készség kialakítása
VII. A kisiskoláskori idegen nyelvoktatás a legújabb neuropedagógiai kutatások tükrében
VIII. A tantárgypedagógia a pedagógiai gyakorlatban
1. A kisiskoláskori idegen nyelvoktatás és a motiváció..
2. A francia műveltségterületi tanítók kommunikatív kompetenciája kialakításának ideális tükre a szakirodalomban
3. A reflektív nyelvtanár
4. Óraelemzési szempontok a pedagógiai gyakorlatban
IX. Az Európai Közösséghez való csatlakozás távlatai, a szaknyelvtanítás és a francia tanítóképzés új dimenziói
X. Világ - Nyelv stratégia — magyar nyelv politika az Európai Unió előszobájában
XI. Esettanulmány a két tannyelvű kisiskoláskori francia nyelvi képzésre való áttérés lehetőségeiről a Gyakorló Iskolában
1. A francia két tannyelvű foglalkozások metodikai alapelvei
XII. Két tannyelvű tanítási tapasztalatok Magyarországon
XIII. Két tannyelvű tanítási tapasztalatok külföldön
1. Korai idegen nyelvtanítási kísérlet Franciaországban
2. A két tannyelvű francia oktatás helyzete külföldön
Felhasznált irodalom