Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az idegen nyelvi tanítóképzés új dimenziói

Paraméterek

Szerző H. Szabó Sára
Cím Az idegen nyelvi tanítóképzés új dimenziói
Alcím Quo vadis francia műveltségterületi tanítóképzés?
Kiadó Dávid Kiadó
Kiadás éve 2003
Terjedelem 215 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 86063 6 3
Eredeti ár:
1.280 Ft
1.216 Ft
Online kedvezmény: 5%
Magyarországon elsőként Kaposvárott indult be a francia nyelvű tanítóképzés. A szerző könyvében a francia nyelvi tanítóképzés során összegyűlt szakmai tapasztalatait teszi közkinccsé, melyeket más idegen nyelvi képzésben is hasznosítani lehet.

Leírás

Magyarországon elsőként Kaposvárott indult be a francia nyelvű tanítóképzés. A szerző könyvében a francia nyelvi tanítóképzés során összegyűlt szakmai tapasztalatait teszi közkinccsé, melyeket más idegen nyelvi képzésben is hasznosítani lehet.
 
Lektor: Máté Györgyi

Tartalom

Előszó
I. A francia nyelvi tanítóképzést elősegítő társadalmi körülmények
II. A francia idegennyelv-oktató tanítóképzés megindulása a Kaposvári Tanítóképző Főiskolán
III. A francia nyelvi tanítóképzés napi gyakorlata
IV. A francia nyelvi tanítóképzés 14 éves gyakorlata és elért eredményei
V. A végzős francia műveltségterületi hallgatók kimeneti pedagógiai készségei
VI. Az idegen nyelvi kompetencia kialakítása a tantárgyi stúdiumok során
1. A drámapedagógia tanítása
2. Az irodalom tanítása
3. A nyelvtan tanítása
4. A tantárgypedagógiai felkészítés a négy idegennyelvi készség kommunikatív megalapozására
4.a. A szóbeli megértésre és a kommunikációra való felkészítés
4.b. Az olvasás tanítása és az olvasási készség kialakítása
4.c. Az írás tanítása és a francia írásbeli készség kialakítása
VII. A kisiskoláskori idegen nyelvoktatás a legújabb neuropedagógiai kutatások tükrében
VIII. A tantárgypedagógia a pedagógiai gyakorlatban
1. A kisiskoláskori idegen nyelvoktatás és a motiváció..
2. A francia műveltségterületi tanítók kommunikatív kompetenciája kialakításának ideális tükre a szakirodalomban
3. A reflektív nyelvtanár
4. Óraelemzési szempontok a pedagógiai gyakorlatban
IX. Az Európai Közösséghez való csatlakozás távlatai, a szaknyelvtanítás és a francia tanítóképzés új dimenziói
X. Világ - Nyelv stratégia — magyar nyelv politika az Európai Unió előszobájában
XI. Esettanulmány a két tannyelvű kisiskoláskori francia nyelvi képzésre való áttérés lehetőségeiről a Gyakorló Iskolában
1. A francia két tannyelvű foglalkozások metodikai alapelvei
XII. Két tannyelvű tanítási tapasztalatok Magyarországon
XIII. Két tannyelvű tanítási tapasztalatok külföldön
1. Korai idegen nyelvtanítási kísérlet Franciaországban
2. A két tannyelvű francia oktatás helyzete külföldön
Felhasznált irodalom