Leírás
A könyv céljai: szeretné szembesíteni a nyelvtanárokat és a nyelvet tanulókat a gyakorlatuk stratégiáival, stílusaival és módszereivel, hogy ki tudják választani az adott probléma megoldását segítő módszereket és technikákat, és tudjanak a rutinjukon változtatni. Megvizsgálni, hogyan kezeli a nyelvoktatás a nem feltétlenül vizsgákon igazolt tudás iránti igényt, az információdömpingben a mit tudjunk és hogyan tanítsuk, tanuljuk kérdéseket, valamint a komoly kihívást jelentő együttműködési, kommunikációs képességek és a kollektív kompetenciák fejleszthetőségét idegen nyelven.
Írta: Németh Anikó
Lektor: Basch Éva, Tóth Szergej, Vass László
Paraméterek
Sorozat | Nyelvészeti füzetek |
Szerző | Németh Anikó |
Cím | Az ideális és hatékony idegen nyelvi kommunikátor |
Kiadó | Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 68 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 9927 07 0 |
Tartalom
AZ IDEÁLIS IDEGEN NYELVI KOMMUNIKÁTOR?
A KOMMUNIKÁCIÓ JELENE
Kommunikáció, nyelv és kultúra
Kommunikálni? Tanítani? Tanulni? Anyanyelven és idegen nyelven?
Kommunikáció idegen nyelven
Kommunikáció: idegen nyelven közvetített kultúrákban
Gyakorlat
Gyakorlat
A kommunikációt befolyásoló nem nyelvi tényezők
Gyakorlat
Tanítás, környezet és kommunikáció
A HATÉKONYSÁG
Hatékony kommunikáció
A nyelvtanítás/tanulás hatékonysága. Mit, meddig és hogyan?
Általában a hatékonyságról
Tanár és diák kapcsolata
Akkor ki is a hatékony tanár, általában mit jelent a tanári hatékonyság?
Hogyan kommunikál a hatékony nyelvtanár?
MEGFOGHATATLAN TÉNYEZŐK
A tanulást befolyásoló megfoghatatlan tényezők. Intelligens? Intelligencia?
Stílusok: Miért fontos a tanítás és a tanulás stílusa?
STRATÉGIÁK
Szerepek, szerepeink
A motiváció dilemmája: szükségletek, motívum és magatartás
ÖNÉRTÉKELÉS
Információs technika és a hatékony nyelvtanárság, nyelvtanulás
KÖVETKEZTETÉSEK HELYETT
Irodalom