Az érzelmektől a kommunikációig
Paraméterek
Szerző | Bärnkopf Zsolt |
Cím | Az érzelmektől a kommunikációig |
Alcím | A harmonikus szellemi működés gyakorlati kézikönyve |
Kiadó | Flaccus Kiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 576 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 9412 68 2 |
Eredeti ár:
3.800 Ft
1.900 Ft
Online kedvezmény:
50%
Az emberi szellem működésének három összetevőjét, az érzelmeket, a gondolkodást és a kommunikációt, illetve ezek összefüggéseit mutatja be Bärnkopf Zsolt könyve. A könyv fejezeteihez feladatok, kérdőívek is tartoznak. Ezek segíthetnek tisztázni a magunkról kialakult, kialakított képet, és megkönnyítik, hogy ezen érdemben változtatni tudjunk. |
|
|
Leírás
Belső mozgatórugóink, szükségleteink, vágyaink, céljaink érzelmeinken keresztül kerülnek kifejezésre. Érzelmeink mutatják meg azt is, hogy a dolgok mit érnek számunkra. Gondolkodásunk segítségével az érzelmek által hordozott tartalmat a külvilágról összegyűjtött ismereteinknek – és az ezekből kialakított világképünknek – megfelelő formában tudjuk megfogalmazni. Az egész rendszer mozgatóit tehát a szükségletek alkotják, amelyek a vágyakban alakulnak irányokká, az érzelmekben célokká, a gondolatokban formát öltenek és a kommunikáció során kifejezésre kerülnek. Az emberi szellem működésének e három összetevőjét, az érzelmeket, a gondolkodást és a kommunikációt, illetve ezek összefüggéseit mutatja be Bärnkopf Zsolt könyve.
A könyv fejezeteihez feladatok, kérdőívek is tartoznak. Ezek segíthetnek tisztázni a magunkról kialakult, kialakított képet, és megkönnyítik, hogy ezen érdemben változtatni tudjunk. De a teszteknek nem célja, és nem is lehetősége, hogy teljesen tárgyszerű, megkérdőjelezhetetlen és ítéletként alkalmazható megállapításokat tegyen.
Flaccus Kiadó, 2009.
Írta: Bärnkopf Zsolt
Tartalom
BEVEZETÉS
I. rész AZ ALAPOK
A SZELLEMÜNK FELÉPÍTÉSE
A hierarchikus szükséglet-kommunikáció modell
A Smith-féle Valóságmodell és Produktivitási Piramis
A SZÜKSÉGLETEK
1. játék – Szükségletteszt
A VÁGYAK
2. játék – Kétlépéses teszt a vágyaink ellenőrzésére
3. játék – Személyiségteszt
EGY KIS KITÉRŐ: A SZEMÉLYISÉGTÍPUSOK
3/a ellenőrző játék: Honey és Mumford Tanulási Stílusok kérdőíve
VISSZA AZ ALAPOKHOZ!
4. játék – Hatásteszt
ÖSSZEFOGLALÁS
5. játék – SWOT-elemzés
II. rész AZ ÉRZELMEK
MIK AZ ÉRZELMEK?
Az érzelmek megjelenési formái
A személyiségtípusok és az érzelmek
Az érzelmek fiziológiája
6. játék: Érzelem lista
AZ ÉRZELMEK FUNKCIÓI
Az érzelmek működése
Az érzelmek szerepei
7. játék: Értékeljünk!
1. küldetés: Értékteremtés
AZ ÉRTELEM ÉS AZ ÉRZELMEK
Az érzelmek alakulása az életkor szerint
Az érzelmek befolyásolása
Mi vált ki érzelmeket?
A befolyásolás alapjai
Egy gondolat a kikapcsolódásról
8. játék: Szokáslista
2. küldetés: Hatásvizsgálat
AZ ÖSZTÖNLÉNY
9. játék: Önellenőrző kérdések
AZ ÉRZELMEK ÉS A KAPCSOLATOK
A találkozás
Az ismerkedés
A hatékony ismerkedés
A döntés
Az első komoly konfliktus
A kapcsolatgyilkosok
10. játék: A kapcsolatgyilkosok elemzése
3. küldetés: Ismerkedés
A SZERELEM
A szerelem, mint kapcsolat
Egy harmadik személy
A házasság
A gyermekvállalás
11. játék: Kapcsolatelemzés
4. küldetés: Párkapcsolat játék
A SZEX
A szex szerepe
A szex működése
A viselkedés
12. játék: Szexuális jelzéseink
NEGATÍV ÉRZELMEK
A fájdalom
A félelem
A harag
A gyűlölet
13. játék: Félelem-teszt
5. küldetés: A gyűlölet kezelése
A SZERETET ÉS A BOLDOGSÁG
A szeretet
A boldogság
6. küldetés: A szeretet lista
ÖSSZEFOGLALÁS
III. rész A GONDOLKODÁS
A GONDOLKODÁS ÉS SZEREPE
A gondolkodás jellemzői
14. játék: Képelemzés
A GONDOLKODÁS FOLYAMATA
A gondolkodás vizsgálata
Az ismeretszerzés
Az ismeretek feldolgozása
A válaszreakciók kialakítása
15. játék: IQ-teszt
7. küldetés: Az ismeretszerzés szabályozása
A TUDOMÁNY
A tudomány jellemzői
Tudomány és gazdaság
A tudomány és a gondolkodás
A VILÁGKÉP
Az alrendszerek
Az alaprendszer
A kiegészítő rendszerek
A mozgó kiegészítő rendszerek
Világkép modellek
A rendszerelemek fölépítése
16. játék: A rendszerelemek azonosítása
8. küldetés: Alrendszerek megfigyelése
ÖNKÉP ÉS ÖNBIZALOM
Az önkép
Az önbizalom
9. küldetés: Önértékelés
AZ ÜVEGBURA ÉS A FANTOMOK
Az üvegbura tulajdonságai
A fantomképzés
17. játék: Milyen világban élünk?
10. küldetés: Mások világképe
GONDOLKODÁS ÉS ÉRZELEM
A gondolatok érzelmi kapcsolata
18. játék: Tényfüzér
GONDOLKODÁS ÉS KAPCSOLATOK
Az ismerkedési szakasz
A döntési szakasz
Az érett kapcsolat szakasz
19. játék: Kapcsolatelemzés
11. küldetés: A kapcsolatelemzés pontosítása
A BÖLCSESSÉG
20. játék: Bölcsesség-teszt
ÖSSZEFOGLALÁS
IV. rész A KOMMUNIKÁCIÓ
A KOMMUNIKÁCIÓ ÉS SZEREPE
A kommunikáció – viselkedés
A kommunikáció előnyös
A kommunikáció egyoldalú
21. játék: Mennyit és miért?
A KOMMUNIKÁCIÓ FOLYAMATA
A hagyományos kommunikáció-modell és az egyoldalú kommunikációs modell
A kommunikáció zavarai
22. játék: Egyirányú vagy kétirányú?
MIT KOMMUNIKÁLUNK?
Illeszkedés
Közlés
Irányítás
A kommunikáció funkcióinak rendszere
12. küldetés: A funkciók elemzése
AZ AKTÍV KOMMUNIKÁCIÓ
Megjelenés
Testbeszéd
Hangjelzések és beszéd
Egyéb jelzések
23. játék: A kommunikációs eszközeink elemzése
13. küldetés: Az eredmények ellenőrzése
A PASSZÍV KOMMUNIKÁCIÓ
Megjelenés
Testbeszéd
Hangjelzések és beszéd
Egyéb jelzések
A szellemi közösség hatása
14. küldetés: A passzív kommunikációs eszközök elemzése
A KOMMUNIKÁCIÓS JELEK ÉRZÉKELÉSE
A passzív kommunikáció befogadása
Az aktív kommunikáció befogadása
15. küldetés: Arcelemzés
16. küldetés: Hazudik, vagy igazat mond?
A SZŰRŐK – AZ ÉRTELMEZÉS FOLYAMATA
Az „elvárás-szűrők”
A „tényszűrők”
Az „érzelmi szűrők”
24. játék: Korlátbontó
17. küldetés: A szűrők ellen a gyakorlatban
A KOMMUNIKÁCIÓ, MINT RENDSZER
A kommunikáció az egyén szellemi rendszerének része
A kommunikáció egymást kiegészítő eszközök rendszerére tagolható
A kommunikáció egységes rendszerbe kapcsolja a közlőt és a befogadót
AJÁNLÁSOK
Foglalkozzunk belső világunkkal!
Legyünk tekintettel a szűrőink hatására!
Tudatosan figyeljünk a passzív jelekre!
Tiszteljük az embereket, és mindig abból induljunk ki, hogy jót akarnak!
Alkalmazzuk a hallgatás művészetét!
Legyünk pontosan tisztában a céljainkkal!
Használjunk minden lehetséges kommunikációs eszközt,
amivel az üzenet megfelelően átadható!
Törekedjünk arra, hogy mindig érthetőek legyünk!
Figyeljünk oda, hogy kommunikációnkkal építsünk,
és ne romboljunk, ha nem muszáj!
Amikor csak lehet, használjuk a „varázsszavakat”!
A kommunikáció ciklikus folyamat
25. játék: Gondolatok a saját kommunikációja minőségéről
ÖSSZEFOGLALÁS
26. játék: SWOT-elemzés az önképünkről
UTÓSZÓ
FELHASZNÁLT IRODALOM