Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az erkölcsi nevelés új perspektívái

Paraméterek

Szerző Pálvölgyi Ferenc
Cím Az erkölcsi nevelés új perspektívái
Alcím Az értékközpontú pedagógia szerepe és feladatai korunk plurális társadalmában
Kiadó L'Harmattan Kiadó
Kiadás éve 2014
Terjedelem 262 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 236 935 8
Eredeti ár:
3.200 Ft
3.040 Ft
Online kedvezmény: 5%

A könyv gyakorló pedagógusok, tanár szakos hallgatók és az erkölcsi nevelés aktuális problémái iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára készült, korunk egyik legfontosabb kérdéskörével: a posztmodern életérzés és a plurális értékvilág elbizonytalanító közegében működő értékközpontú nevelés alapvető kérdéseivel foglalkozik.

Leírás

„E neveléselméleti munkámban, melyet gyakorló pedagógusok, tanár szakos hallgatók és az erkölcsi nevelés aktuális problémái iránt érdeklődő szélesebb olvasóközönség számára írtam, korunk egyik legfontosabb kérdéskörével: a posztmodern életérzés és a plurális értékvilág elbizonytalanító közegében működő értékközpontú nevelés alapvető kérdéseivel foglalkozom. A minden ember számára élhető világ morális feltételeinek megteremtése és megőrzése a mai modern társadalom egyik legfontosabb feladata. A jövő társadalmának morális minőségét leginkább a jelenkor iskoláinak értékközvetítő és értékteremtő munkája alapozza meg. Miképpen tud korunk neveléstudománya ennek a komoly kihívásnak megfelelni? A különböző nézőpontú pedagógiai-szakmai viták erőterében igen fontosnak és szükségesnek tartom azt, hogy a társadalom jövőjét is formáló erkölcsi nevelés kérdéseiben az Olvasót egy szerteágazó és izgalmas szellemi kalandra hívjam.”
 
a szerző
 
A L’Harmattan Kiadó és a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola Pedagógiai Tanszékének közös kiadása.
Írta: Pálvölgyi Ferenc
Lektor: Bábosik István, Farkas István 

Tartalom

Bevezető gondolatok
A szerző perspektívája és kompetenciái
A morálpedagógia mai társadalmi környezete és kutatása
Az erkölcsi nevelés aktuális kérdései
A társadalom értékproblémái
Az erkölcsi értékek szerepe a társadalomban
Centrális és perifériális értékek
A filozófiai gondolkodás erkölcsszemlélete
A valláserkölcsi tanítások specifikumai
Az erkölcsi nevelés lehetőségei és feladatai
A modern Európa és a vallás
A szekularizáció gyökerei és folyamata
Hit és hitetlenség a pedagógiában
A szekularizált ember vágya a misztikum után
A nevelői hivatás mint keresztény küldetés
Hitoktatás és erkölcsi nevelés
A korszerű nevelés értékei és céljai
Az alapvető érték természete
Erkölcsi törvény és szabadság
Jövőbe mutató értékrendszerek
Pedagógiai emberkép és személyiségmodell
A tradicionális filozófiai és teológiai emberkép
A felvilágosodásban gyökerező emberképek
A pedagógiai emberkép és jelentősége
Az organikus pedagógiai személyiségmodell.
A személyiségmodell morális értékmintázata
Az erkölcsi nevelés értékközpontú modellje
A konstruktivizmus mint ismeret- és tanuláselmélet
Az emberhez méltó élet természetes erkölcsi törvényei
A pedagógiai erkölcsi alapérték mint nevelési cél és eszmény
A konstruktivista pedagógia tételei
A konceptuális váltás pszichológiai háttere
Konstruktivista pedagógiai alapfolyamatok
Az erkölcsi nevelés értékközpontú modellje
Metodikai és gyakorlati kérdések
Az erkölcsi értékorientáció metodikai igényei
Deklaratív és kommunikatív pedagógiai módszerek
Nevelési célok, feladatok és tartalmak
Iskolai környezet, adaptivitás és értékelés
Az értékközpontú modell a vallásoktatásban
Értékelés és konklúzió
A szakmai munka összegzése
A pedagógiai koncepció értékelése
Záró gondolatok
Jegyzékek
Szakkifejezések jegyzéke
Ábrák jegyzéke
Irodalomjegyzék

Kapcsolódó kiadványok