Leírás
A szerzők kutatásának célja tanulásban akadályozott, diákotthonban élő gyermekek számára művészeti terápiás módszer kidolgozása volt. Olyan metódus létrehozásával próbálkoztak, amely új, korszerű, úgynevezett mentálhigiénés iskolakép alapján szerveződő gyógypedagógiai gyakorlatba építhető be. A terápiás módszer voltaképpen egy pedagógiai eszközökből álló rendszer, ami kölcsönhatások sorozatában fejti ki hatását. A rendszer tevékenységtartalmát a művészeti alkotómunka, illetve az ehhez szükséges képességfejlesztés adja.
A könyvet elsősorban gyógypedagógus-hallgatóknak ajánljuk, hogy jobban betekinthessenek egy olyan terápiás munkába, amelynek ők is részeseivé válhatnak szabad idejükben vagy művészeti terápiás tantárgyak felvételével. Ugyanakkor gyakorló óvodapedagógusoknak, tanítóknak és gyógypedagógusoknak is, olyan pedagógusoknak tehát, akik a vizuális művészetek eszközével szeretnék megkísérelni speciális szükségletű gyermekek személyiség- és képességfejlesztését.
Szerkesztette: Sándor Éva
Lektor: Klaniczay Sára
Paraméterek
Szerző | Sándor Éva |
Cím | „Az én házam és a te házad” |
Alcím | Képzőművészeti pedagógiai terápia |
Kiadó | ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar |
Kiadás éve | 2003 |
Terjedelem | 66 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 463 691 8 |
Tartalom
Előszó
Mohácsi Éva: Megfigyelőből, segítőből csoportvezetővé váltam (Élménybeszámoló csoportvezetői munkám első lépéseiről)
Sándor Éva: A kisbohóc keresi a NAP-világot!
Szilágyi Csilla: „Az én házam és a te házad”
Hargitai Anikó: A képzőművészeti pedagógiai terápia bemutatása egy gyermek történetén keresztül