Az elektronikus tanulásról
Paraméterek
Szerző | Kovács Ilma |
Cím | Az elektronikus tanulásról |
Kiadó | Holnap Kiadó |
Kiadás éve | 2007 |
Terjedelem | 274 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 346 758 9 |
Eredeti ár:
2.300 Ft
2.070 Ft
Online kedvezmény:
10%
Kovács Ilma legújabb pedagógiai könyvét leginkább a felnőttképzésben, a felsőoktatásban érdekelteknek, a diákok és a tanárok figyelmébe ajánljuk, de a kiadvány létjogosultságot élvezhet a céges oktatásban is. |
|
|
Leírás
Kovács Ilma legújabb pedagógiai könyvét leginkább a felnőttképzésben, a felsőoktatásban érdekelteknek, a diákok és a tanárok figyelmébe ajánljuk, de a kiadvány létjogosultságot élvezhet a céges oktatásban is.
„Az új információs és kommunikációs technológiák azért vetnek fel új pedagógiai kérdéseket, mert teljesen új tanulási környezetet teremtenek. A minőségileg biztosított, megváltozott tanulási környezet minőségi javulást, gyorsabb és hatékonyabb tanulást eredményezhet. A hagyományos és a modern oktatási elemek optimális kombinációja révén jelentősen átalakulhat a tanulás időszerkezete. Egy montreali kutatóközpont szerint az interaktív technológiák megfelelő alkalmazásával 50%-ra lehetne csökkenteni a tanulási időt! Ami a pedagógiai modellváltást igazolja, az nem egyéb, mint a kutatók által egységesen osztott szent meggyőződés, miszerint az új információs és kommunikációs technológiák jelenlegi fejlődésével az emberiség belépett abba a korszakba, ahol az egyénnek folyamatosan tanulnia, képeznie kell majd magát, azaz az embereknek egész életükben tanulniuk kell. Mit vár el az e-learning attól, aki tanul? Bizonyos fokú önállóságot és nagyfokú felelősségvállalást saját tanulása iránt.”
Kovács Ilma
Lektor: Kis-Tóth Lajos
Tartalom
BEVEZETÉS
Változások az oktatás/képzés világában
A tanulásról és a tanításról alkotott kép megváltozása
A munka világa
Az egész életen át tartó tanulás
A paradigmaváltás
Új megoldás a tudáspiaci szükségletek kielégítésére
Kik húznak hasznot az elektronikus tanulásból?
A technológiák helye és jelentősége az oktatásban
A világháló, az adatbázis, a multimédia
Az új tanulási környezet
Az új technológiák
Az új technológiák és az oktatás
Az új technológiák által gazdagított területek az oktatásban
A pedagógiai stratégia
Az oktatástechnológia mint irányzat
Egy e-learninges képzési rendszer összetevői
Az elektronikus tanulás fogalma, jellemzői és tartalma
Az elektronikus tanulás fogalmának értelmezései
Az elektronikus tanulás felhasználási területei
Ismert elnevezések és/de a szóhasználat változása
Az elektronikus tanulás jellemzői
A tartalommal kapcsolatos kérdések az elektronikus tanulásban
A hagyományos távoktatás és az elektronikus tanulás „kapcsolódása” 2000 körül
Kiindulás a téma kifejtéséhez
A távoktatás létezett, és ma is létezik
Az elektronikus tanulás
Röviden az e-learning történetéből
Visszatekintés a hagyományos távoktatásra
A hagyományos távoktatás és az elektronikus eszközökkel szervezett tanulás összehasonlítása
Az e-learning területén minden másként történt
Távoktatási szemlélet az e-learningben
Összefoglaló a távoktatás és az elektronikus tanulás kapcsolatáról
A tanulás irányításának kérdése modem képzési formák és eszközök esetében
A tanulási-tanítási folyamat mint irányítási rendszer
A hagyományos képzés és az irányítás
A távoktatás és az irányítás
A nyitott képzések és az irányítás
Az elektronikus eszközökkel folytatott tanulás és az irányítás
Új szerepkörök az elektronikus tanulásban
Általánosságok az új tanítói szerepkörök elé
Az oktatásfejlesztő kompetenciái
A közvetítés és a közvetítő (A mediáció és a mediátor)
A tutorálás területei
A felnőtt tanuló és az elektronikus tanulás
Kihívás: miért, kinek és mikor?
Miért kihívás az elektronikus tanulás?
Képes-e mindenki elektronikus eszközzel tanulni?
Azonosítható-e a tanulás az elektronikus tanulással?
Az elektronikus tanulás sikerének feltételei (A képzők szempontjából)
Néhány franciaországi tapasztalat
Egy felmérés eredményei a francia felsőoktatásban
Internetes kampuszok Franciaországban
A foglalkoztatási politika és a továbbképzés Franciaországban
Az e-learning és a vállalati képzési politika Franciaországban
UTÓSZÓ
FOGALOMTÁR
AJÁNLOTT IRODALOM
FELHASZNÁLT IRODALOM