Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Az egyén fejlődése és a család

Paraméterek

Sorozat Szociális Szakmai Gyűjtemény
Szerző Winnicott, Donald W.
Cím Az egyén fejlődése és a család
Kiadó Animula Kiadó
Kiadás éve 2001
Terjedelem 168 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 963 9410 80 2
Eredeti ár:
3.120 Ft
2.964 Ft
Online kedvezmény: 5%

A jelen kötet rövid tanulmányok gyűjteménye, melyekből több is szociális munkások képzését szolgálta – emiatt került a kiadó szociális munka sorozatába.

Leírás

Nehéz lenne eldönteni, elméletalkotóként vagy gyakorló orvosként volt-e nagyobb Donald Woods Winnicott (18961971). Gyakorló gyermekorvosként lett pszichoanalitikus, és a leghíresebb londoni gyermekkórház pszichológiai ambulanciáját vezetve több tízezer esetet látott, kezelt, felügyelt. Elméleti megállapításai (az átmeneti tárgy, az átmeneti tér, az elég-jó gondoskodás, a megtartás fogalma stb.) forradalmi változásokat hoztak a korai életévek érzelmi fejlődésének, a kreativitás kialakulásának és számos tünet hátterének megértésében. Az Animula kiadásában eddig megjelent két kötetéből az egyik (Játszás és valóság) elméleti alapmű, a másik (Malacka) egy gyermekterápia története. A jelen kötet rövid tanulmányok gyűjteménye, melyekből több is szociális munkások képzését szolgálta – emiatt került a kiadó szociális munka sorozatába.

Tartalom

Első rész
Az élet első éve. Az érzelmi fejlődés modern szemlélete
Az anya-csecsemő kapcsolat a kezdetekkor
Növekedés és fejlődés az éretlenség időszakában
A biztonságról
Az ötéves
A szülői depresszió hatása a családra
A pszichózis hatása a családra
Pszichotikus szülők és a gyermek érzelmi fejlődése
Serdülőkor. Harc az elkeseredés ellen
A család és az érzelmi érettség
Második rész
Egy elméleti állítás a gyermekpszichiátria területéről
A pszichoanalízis hozzájárulása a szülészethez
Tanácsadás szülőknek
Esetmunka pszichésen beteg gyerekeknél
A deprivált gyermek és a kompenzációi
Csoporthatások és a problémás gyermek. Az iskola szempontjai