Autizmus karantén idején
Paraméterek
Cím | Autizmus karantén idején |
Alcím | Szakértők tanácsai a COVID-19 járvány idejére |
Kiadó | Geobook Kiadó |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 208 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5015 56 4 |
30 szerző tanácsai és megoldásai nem csak a COVID-19, de bármely okból bekövetkező karantén, kényszerű otthonlét idejére, autizmussal élő gyereket nevelő szülőknek, érintett pedagógusoknak, szakembereknek. |
|
|
Leírás
30 szerző tanácsai és megoldásai nem csak a COVID-19, de bármely okból bekövetkező karantén, kényszerű otthonlét idejére, autizmussal élő gyereket nevelő szülőknek, érintett pedagógusoknak, szakembereknek. 3 héttel az amerikai megjelenés után már magyarul is olvasható a leghíresebb szerzők (Temple Grandin, Tony Attwood, Carol Gray, Ellen Notbohm stb.) tollából, hogyan tanuljunk otthon az autizmussal élő gyerekkel, hogyan kezeljük az új helyzeteket a megváltozott körülmények között, hogyan őrizzük meg a családi békét, hogyan éljük túl ezt az egészet… A kötet az USA-ban május legvégén jelent meg, a szerzők április 25-én kaptak felkérést az írásra. Akkorra már elegendő tapasztalat gyűlt össze, ezt teszik közzé ebben a kötetben.
Geobook Kiadó, 2020.
Eredeti megjelenés: Future Horizons (USA)
Írta: Dr. Temple Grandin, dr. Tony Attwood, Carol Gray, Ellen Notbohm és még 30 szakember
Fordította: Bertalan Lilla
Szakmai lektor: dr. Oláh Szabina
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
BEVEZETÉS
1. RÉSZ
MEGKÜZDÉS
COVID-19 és autizmus
Dr. Tony Attwood
CAROL KLUBJA – JÁRVÁNYTÖRTÉNETEK
Carol Gray
AZ ÚJ NORMÁKHOZ VALÓ HOZZÁSZOKÁS
Jed Baker, PhD
TIPPEK A GYEREKÜNKKEL VALÓ KAPCSOLATTEREMTÉSRE ÉS TÁMOGATÁSÁRA KARANTÉN IDEJÉN
Dr. Roya Ostovar and Dr. Krista DiVittore
DEPRESSZIÓ A KARANTÉN IDEJÉN
Dr. Katherine Saint and Carlos Torres, BS
ESZKÖZÖK A STRESSZ KEZELÉSÉRE
Raun D. Melmed, MD, FAAP
2. RÉSZ
A SPEKTRUM BELÜLRŐL
TEMPLE KARANTÉNBAN
Temple Grandin, PhD
HOGYAN ÉLEM TÚL A KARANTÉNT
Sean Barron
HOGYAN ŐRIZZÜK MEG JÓZANSÁGUNKAT COVID-19 IDEJÉN
Anita Lesko
MINDENKI! TŰNÉS A SZOBÁTOKBA
Bella, Evelyn, and Bobbi Sheahan
3. RÉSZ
OTTHONI OKTATÁS ÉS FEGYELMEZÉS
A SPEKTRUMZAVARRAL ÉLŐ TANULÓ OTTHONI OKTATÁSA: INDULJUNK EL A KÁLYHÁTÓL
Wendela Whitcomb Marsh, MA, BCBA, RSD
MOST TE VAGY A TANÁR
Dr. Diana Friedlander
OTTHONI OKTATÁS ÉS HÁZIFELADAT: HOGYAN OLDJUK MEG PROBLÉMÁS VISELKEDÉS NÉLKÜL?
Sheila Wagner, MEd
STRUKTÚRA KIALAKÍTÁSA A MEGFELELŐBB VISELKEDÉS CÉLJÁBÓL
Jim Ball, EdD, BCBA-D
VISELKEDÉS ÉS VÁLTÁS
Dr. Cara Koscinski
4. RÉSZ
TEVÉKENYSÉGEK ÉS FOGLALKOZÁSTERÁPIA
BELSŐ ÖSSZEHANGOLÁST SERKENTŐ TEVÉKENYSÉGEK, AMELYEK SEGÍTHETNEK A GYEREKNEK ELVISELNI A BEZÁRTSÁGOT
Carol Stock Kranowitz, MA
A LÁTÁS ÖSSZEHANGOLTSÁGÁNAK MEGŐRZÉSE
Joye Newman, MA
AZ OTTHON ÉS AZ ISKOLA HÁROM ALAPSZABÁLYA: KÖRNYEZET, KAPCSOLÓDÁS, OKTATÁS
Beth Aune, OT/L
AZ ÉRZÉKSZERVI KÖRNYEZET ÁTALAKÍTÁSA
Nancy Kashman and Janet Mora
VÉGREHAJTÓ FUNKCIÓK ÉS SZEMÉLYISÉGFEJLŐDÉS KARANTÉN ALATT: EGY ÉRZÉKELÉSI PERSPEKTÍVA
Paula Aquilla
SHER-TEVÉKENYSÉGEK
Barbara Sher
5. RÉSZ
GYAKORLATI ANYAGOK
AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYEREKET NEVELŐ SZÜLŐKNEK ÉS ÉRDEKVÉDŐKNEK: 13 DOLOG, AMIT TEHETÜNK, HA A VEZETŐINK CSERBENHAGYNAK
Ellen Notbohm
PÉNZÜGYI TERVEZÉS KRÍZISHELYZETBEN: AUTIZMUS KARANTÉNBAN
Stephen Sicoli
MEGOLDÁSOK AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYEREKET NEVELŐ SZÜLŐKNEK KARANTÉN IDEJÉRE
Karen Simmons and Ronald Caissie
6. RÉSZ
TÚLÉLÉS ÉS NÖVEKEDÉS
SÜTEMÉNYEK, KATASZTRÓFÁK ÉS KOCSIKÁZÁSOK
Elizabeth King Gerlach
A CSALÁD ELLENÁLLÓKÉPESSÉGÉNEK KIÉPÍTÉSE
Hartley Steiner
HOGYAN ÉREZZÜNK HÁLÁT AZ AUTIZMUSÉRT
Karen Simmons
HOGYAN HOZZUK KI A LEGTÖBBET EGY HELYZETBŐL
Julie Clark
PALMERÉKNEK TETSZIK AZ ÚJ RENDSZER
Melissa Palmer, MD