A tömegmédia valósága
Paraméterek
Szerző | Luhmann, Niklas |
Cím | A tömegmédia valósága |
Kiadó | Gondolat Kiadó |
Kiadás éve | 2008 |
Terjedelem | 133 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 693 087 5 |
Eredeti ár:
2.390 Ft
2.151 Ft
Online kedvezmény:
10%
Amit a társadalomról és a társadalmi világról tudunk, azt szinte kizárólag a tömegmédiumok révén tudjuk. Ugyanakkor gyanítjuk, hogy ez a tudás manipulált. Legalábbis rendkívül szelektív, olyan tényezők irányítják, amelyeket vagy az információk hírértéke szab meg, vagy szórakoztatóipari szempontból látszanak vonzónak. |
|
|
Leírás
Amit a társadalomról és a társadalmi világról tudunk, azt szinte kizárólag a tömegmédiumok révén tudjuk. Ugyanakkor gyanítjuk, hogy ez a tudás manipulált. Legalábbis rendkívül szelektív, olyan tényezők irányítják, amelyeket vagy az információk hírértéke szab meg, vagy szórakoztatóipari szempontból látszanak vonzónak. És nem áll szemben vele semmiféle „ellentudás”: a valóságot olyannak kell elfogadnunk, amilyennek a tömegmédiumok bemutatják. Niklas Luhmann könyve ezt az ellentmondást próbálja meg tisztázni, és általános társadalomelméletének keretei között feloldani.
Fordította: Berényi Gábor
Tartalom
Előszó
1. fejezet
Az elkülönülés mint a valóság megkettőzése
2. fejezet
Önreferencia és kifelé irányuló referencia
3. fejezet
Kódolás
4. fejezet
Rendszerspecifikus univerzalizmus
5. fejezet
Hírek és tudósítások
6. fejezet
Rubens Ricúpero
7. fejezet
A reklám
8. fejezet
Szórakoztatás
9. fejezet
Egység és strukturális összekapcsolódások
10. fejezet
Egyének
11. fejezet
A valóság konstrukciója
12. fejezet
A konstrukció valósága
13. fejezet
A tömegmédia funkciója
14. fejezet
A nyilvánosság
15. fejezet
Sémaképzés
16. fejezet
A másodfajú kibernetika mint paradoxon