Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A tömegmédia valósága

Paraméterek

Szerző Luhmann, Niklas
Cím A tömegmédia valósága
Kiadó Gondolat Kiadó
Kiadás éve 2008
Terjedelem 133 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 693 087 5
Eredeti ár:
2.390 Ft
2.151 Ft
Online kedvezmény: 10%

Amit a társadalomról és a társadalmi világról tudunk, azt szinte kizárólag a tömegmédiumok révén tudjuk. Ugyanakkor gyanítjuk, hogy ez a tudás manipulált. Legalábbis rendkívül szelektív, olyan tényezők irányítják, amelyeket vagy az információk hírértéke szab meg, vagy szórakoztatóipari szempontból látszanak vonzónak.

Leírás

Amit a társadalomról és a társadalmi világról tudunk, azt szinte kizárólag a tömegmédiumok révén tudjuk. Ugyanakkor gyanítjuk, hogy ez a tudás manipulált. Legalábbis rendkívül szelektív, olyan tényezők irányítják, amelyeket vagy az információk hírértéke szab meg, vagy szórakoztatóipari szempontból látszanak vonzónak. És nem áll szemben vele semmiféle „ellentudás”: a valóságot olyannak kell elfogadnunk, amilyennek a tömegmédiumok bemutatják. Niklas Luhmann könyve ezt az ellentmondást próbálja meg tisztázni, és általános társadalomelméletének keretei között feloldani.
 
Fordította: Berényi Gábor

Tartalom

Előszó
1. fejezet
Az elkülönülés mint a valóság megkettőzése
2. fejezet
Önreferencia és kifelé irányuló referencia
3. fejezet
Kódolás
4. fejezet
Rendszerspecifikus univerzalizmus
5. fejezet
Hírek és tudósítások
6. fejezet
Rubens Ricúpero
7. fejezet
A reklám
8. fejezet
Szórakoztatás
9. fejezet
Egység és strukturális összekapcsolódások
10. fejezet
Egyének
11. fejezet
A valóság konstrukciója
12. fejezet
A konstrukció valósága
13. fejezet
A tömegmédia funkciója
14. fejezet
A nyilvánosság
15. fejezet
Sémaképzés
16. fejezet
A másodfajú kibernetika mint paradoxon