Leírás
Életünk döntő részét töltjük személyes kapcsolatokban, vagy a tömegkommunikációs eszközök előtt ülve. Jegyzetünk azok számára készült, akik az információszerzés élményének megszerzésén túl aziránt is érdeklődnek, milyen kölcsönhatások alapján működik a társadalom kommunikációs rendszere. Könyvünk megismertet ennek a folyamatnak a különböző értelmezési lehetőségeivel, a tömegkommunikáció társadalmi szerveződés által meghatározott szintjei közötti elhelyezésével. A társadalmi kommunikáció témakörét számos magyar nyelven is elérhető szakkönyv ismerteti, mégis fontosnak találunk egy rendszerezést, amely együtt tárgyalja a személyközi kommunikáció és a tömegkommunikáció témakörét. A kötet azoknak a hallgatóknak nyújthat hasznos ismereteket, akik a kommunikációt nem nyelvészeti, hanem társadalmi folyamatként akarják megérteni. A fejezetek áttanulmányozása elméleti és gyakorlati ismeretek birtokába juttatja az olvasót, képessé teszi arra, hogy sajátos kommunikációs helyzeteit, a tömegkommunikációs eszközökből felé áramló információk hatását megértse. A könyv befejező részében mindazon hallgatók számára próbál segítséget nyújtani a szerző, akik andragógusként, pedagógusként vagy tanácsadóként a szervezetük által a külvilág felé sugárzott információk hatásának mérésével, a médiában rejlő lehetőségekkel foglalkoznak majd.
Alkotó műhely–sorozat 5.
Írta: Móré Mariann
Lektor: Dr. Márkus Edina
Paraméterek
Sorozat | Alkotó Műhely |
Szerző | Móré Mariann |
Cím | A társadalmi kommunikáció elméleti és gyakorlati alapjai |
Kiadó | Debreceni Egyetemi Kiadó |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 134 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 318 058 7 |
Tartalom
A kommunikációról általában
Társadalmi kommunikáció
A társadalmi kommunikáció modellértelmezése
A társadalmi kommunikáció szociológiai értelmezése
A kommunikáció evolúciós értelmezése
A társadalmi kommunikáció színterei
A társadalmi kommunikáció általános törvényszerűségei
A személyközi kommunikáció
A közvetlen emberi kommunikáció csatornái
A verbális csatorna
Az írás
Nonverbális kommunikáció
A tekintet
A mimika
Mozgásos (akciós) kommunikációs csatornák
Kommunikáció gesztusok révén
Kommunikáció a testtartás révén
A térközszabályozás kommunikációs csatornája
Emblémák
Kronémika
A nem verbális jelek az írásban
Metakommunikáció
Tömegkommunikáció
Sajtótörténet
Tömegkommunikáció és politika
A média hatalma és befolyása
Hatáskutatás
A tartalomelemzés, mint a szervezetek külső információforrása
Ajánlott irodalom