Leírás
A kötetben található tanulmányok az OTKA által kiírt „A párhuzamos tankönyvcsaládok (1-6. osztály) elemzése a matematikai fogalmak épülése szempontjából.” témájú pályázatában végzett munka kapcsán készültek. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanárképző Főiskolai Karának és Tanító és Óvóképző Főiskolai Karának Matematika Tanszékei közös kutatás keretében próbálták áttekinteni az 1-6. osztályos matematika könyvek és hozzájuk készített segédanyagok rengetegét. Ez a munka természetesen a kutatás befejeztével még nem zárulhat le, hiszen talán még csak most kezdtük kialakítani és alkalmazni azokat a módszereket, amelyek ennek az áttekintő munkának elengedhetetlen feltételei.
A pályázat számára készített tanulmányokon kívül a TANÍTÓ című folyóiratban is megjelentettünk cikkeket. Az eredeti tanulmányok az ELTE TÓFK Matematika Tanszékén megtalálhatók.
Ebben a könyvben olyan gondolatokat adunk közre, amelyek közvetlenül a kutatás eredményeiből származnak. Vagy olyanokat, amelyeket éppen hiányoltunk a tankönyvekből.
Haxel Kiadó, 2005.
Szerkesztette: Radnainé dr. Szendrei Julianna
Lektor: Ujjné Detki Katalin
Paraméterek
Szerző | Szendrei Julianna |
Cím | A tanítás jobbításáért |
Alcím | Párhuzamos utak, párhuzamos tankönyvek a matematika tanításában |
Kiadó | Haxel Kiadó |
Kiadás éve | 2005 |
Terjedelem | 196 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 85271 6 1 |
Tartalom
Pálmay Lóránt: Ródi Endrére emlékezünk
C. Neményi Eszter: Problémakezelő és -megoldó gondolkodás
Radnainé dr. Szendrei Julianna - Török Judit: Az önreflexió szerepe és megoldási lehetőségei az egyéni fejlesztésben
C. Neményi Eszter: Tanítsuk-e az írásbeli osztást?
Pálfalvi Józsefné: „Számolás fejben, Írásban géppel” 2004-ben
Lénárt István: A gömbháromszög egy nevezetes pontjáról
Abonyi Tünde: Játékok a számolási készség fejlesztésére
Zsinkó Erzsébet: Dominók