A sportvezetés, -szervezés és a sportmarketing alapjai
Paraméterek
Szerző | Kiss Gábor – Szabó József |
Cím | A sportvezetés, -szervezés és a sportmarketing alapjai |
Kiadó | Juhász Gyula Felsőoktatási Kiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 138 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 963 9167 88 6 |
Eredeti ár:
1.000 Ft
A testnevelés és sport különböző színterei és szintjei nagyon komoly értéket teremtenek, melyek az egyén és a társadalom számára is hasznosak, eladhatóak. A rekreáció szakos és a szakképzésben, edzőképzésben résztvevő hallgatók szakelméleti és menedzseri ismereteket sajátítanak el, melyek a későbbi munkavállalásuk során jól hasznosíthatók. E jegyzet a két, egymáshoz szorosan kapcsolódó szakmai terület fejezeteit tartalmazza. |
|
|
Leírás
A társadalmak politikai, gazdasági, kulturális állapotának hű tükörképe a sport, ezért a társadalmi változások a sportban is érvényesülnek. A mai Magyarországon ezek a változások hullámzó ütemben, de a demokratizálódás, a piacgazdaság irányába mutatnak. A testnevelés és sport különböző színterei és szintjei nagyon komoly értéket teremtenek, melyek az egyén és a társadalom számára is hasznosak, eladhatóak. Sajnos ma még azt látjuk, hogy ez az érték: az egészség, a magasabb szintű munkavégző képesség stb. megszerzésének lehetősége nem kellően támogatott az állam részéről, de a polgárok többsége sem tudatos ezen a területen. Valójában pedig könnyűszerrel belátható lenne az állam és az állampolgárok részéről is az, hogy a prevenció hosszú távon jóval gazdaságosabb, mint a gyógyítás. A rehabilitáció is sokkal könnyebben véghez vihető folyamat azoknál, akik a mozgásos életmód területén tapasztalatokkal rendelkeznek. A testnevelés, a sport és a rekreáció alapvetően megfelelő szemléletet nyújt a helyes életvitel kialakításához, ami elsősorban nem a pénz jelenlétén, hanem sokkal inkább a meglevő javak hatékony felhasználásán múlik. A sport és a rekreáció önálló iparággá nőtte ki magát. Az ipar bármely szeletében pedig csak a felkészült vezetési, szervezési és marketing ismeretekkel rendelkező szakember üzlete marad működőképes.
A rekreáció szakos és a szakképzésben, edzőképzésben résztvevő hallgatók szakelméleti és menedzseri ismereteket sajátítanak el, melyek a későbbi munkavállalásuk során jól hasznosíthatók. E jegyzet két, egymáshoz szorosan kapcsolódó szakmai terület fejezeteit tartalmazza, terjedelme kötött, ezért sok esetben csak lényegkiemelésre szorítkozhattunk. A megadott irodalmak viszont segítik az órai és az egyéni tananyag-feldolgozást. Az egyes fejezeteket követően ellenőrző kérdéseket és feladatokat adtunk meg, melyek az ismeretelsajátítás aktuális szintjét segítenek felmérni.
Írta: Kiss Gábor, Szabó József
Lektor: Hegedűs Imréné
Kapcsolódó témakör:
Tartalom
BEVEZETÉS
1. SPORTVEZETÉS, -SZERVEZÉS
1.1. A sport helye, szerepe a társadalomban
1.1.1. A sportszervezés fogalma, célja
1.1.2. A testnevelés, sport, rekreáció fogalma, célja
1.2. A testnevelés és sport szervezeti rendszere
1.2.1. Sportegyesületek, szakosztályok létrehozása, működtetése, az alapszabály
1.2.2. Az iskolai sport, diáksport szervezetei
1.2.3. A fitnesz klubok létrehozása, működtetése
1.2.4. Az edző, a testnevelőtanár és kapcsolatuk a tanítvánnyal
1.3. Sportversenyek szervezése
1.3.1. Sportversenyek típusai
1.3.2. A szervezőmunka menete és dokumentumai
1.3.3. Versenyrendezés
1.3.4. Táborok szervezése
1.4. Vezetési ismeretek
1.4.1. A vezetés fogalma, vezetői funkciók
1.4.2. A vezetői stílus
1.4.3. A konfliktus kezelés mint a kommunikáció magasabb szintje
1.5. Szervezeti folyamatok
1.5.1. Az alaptevékenység
1.5.2. Marketing, sportmarketing
1.5.3. Innováció
1.5.4. Pénzügyi tevékenység
1.5.5. Emberi erőforrás, menedzsment
2. SPORTMARKETING
2.1. A sportmarketing helye, szerepe a sportban
2.2. A sportmarketing kialakulásának háttere
2.2.1. Társadalmi háttér
2.2.2. Marketing és reklám háttér
2.2.3. Sport mint vállalkozás
2.2.4. Cégek és nonprofit szervezetek (sportegyesületek, szervezetek) kapcsolatai
2.2.5.Sportfinanszírozás kérdései és változásai
2.3. Alapfogalmak
2.3.1. Marketing
2.3.2. Kommunikáció
2.3.3. Marketingkommunikáció
2.3.3.1. A sport kondíciói
2.3.3.2. A sport szerepe a döntési folyamatok segítésében
2.3.3.3. A sport mint interperszonális kapcsolat
2.3.4. A piac
2.3.4.1. Piaci formák
2.3.4.2. A piacok csoportosítása
2.3.5. A sport és rekreáció piaca
2.4. A sport mint kommunikációs stratégia
2.4.1. Vállalati arculat kialakításában betöltött szerep
2.4.2. Imágó, ízlésformálás, termékbemutatás, szokások kialakítása
2.4.3. Fogyasztásösztönzés, fogyasztói tudat befolyásolása
2.4.4. Partnercégek befolyásolása
2.4.5. Munkaerő befolyásolása és megtartása
2.4.6. A döntési folyamatokban betöltött szerepe
2.5. A döntési folyamatokról
2.6. A reklám
2.6.1. Reklámeszközök és reklámhordozók
2.6.1.1. Termékélet-görbe
2.6.1.2. Rendezvényterv és szórásterv
2.7. A kapcsolatszervezés PR
2.7.1. Belső PR
2.7.2. Külső PR
2.7.3. A PR eszközei
2.8. Marketingmix
2.9. Személyes eladás - sikeres eladás
2.10. Marketingtervezés
2.11. Tervezés és controlling
2.12. Szponzorszervezés
2.13. Záró gondolatok
2.14. Irodalom