Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A pszichológia gyakorlata a pedagógusképzésben

Paraméterek

Sorozat Károli Könyvek
Szerző Székely Zsófia
Cím A pszichológia gyakorlata a pedagógusképzésben
Alcím Tanulmányok a pedagógia és a pszichológia határvidékéről
Kiadó L'Harmattan Kiadó
Kiadás éve 2021
Terjedelem 256 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 978 963 414 783 1
Eredeti ár:
3.490 Ft
3.141 Ft
Online kedvezmény: 10%

Miért fontos az apák szerepéről beszélnünk? Milyen az élet a Javítóban? Milyen problémákkal találkozik egy iskolapszichológus? Milyen kérdések foglalkoztatják a kamaszokat? Mit kezdhet a pedagógus az iskolai agresszióval, zaklatással, mássággal?

Leírás

Miért fontos az apák szerepéről beszélnünk? Milyen az élet a Javítóban? Milyen problémákkal találkozik egy iskolapszichológus? Milyen kérdések foglalkoztatják a kamaszokat? Mit kezdhet a pedagógus az iskolai agresszióval, zaklatással, mássággal? Sokszínű és sokrétű tanulmánykötetet tart a kezében az olvasó. Az akadémiai hagyományoktól eltérően a szerkesztő nem törekedett a tudományterület egységes és teljes körű bemutatására: a szerzők saját érdeklődésüknek megfelelően mutatják be a különböző pedagógiai-pszichológiai problémákat. A kötetben egyaránt találhatunk szélesebb perspektívájú, átfogóbb tanulmányokat és egyes részterületekre fókuszáló elemzéseket. A kötetben közölt írások gyakorlati jelentősége abban rejlik, hogy a Károli Gáspár Református Egyetem pedagógushallgatói saját feldolgozásmódjukkal, egyéni szűrőjükön keresztül tárják elénk minden leendő és gyakorló pedagógus érdeklődésére számot tartó témafelvetéseiket, kérdéseiket és válaszaikat.

L’Harmattan Kiadó, 2021.

Szerkesztette: Székely Zsófia

Szakmai lektor: Héjja-Nagy Katalin

Tartalom

SZERKESZTŐI ELŐSZÓ

FEJEZETEK A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN KÖRÉBŐL

SZÉKELY ZSÓFIA: A szülés – születés körül

GYIMÓTHY ANNA: Az apák szerepe a perinatális időszakban. Interjú Formanek Zsuzsanna pszichológussal, perinatális szaktanácsadóval

NYIKOS RÉKA: A korai kapcsolat együttlétélményei (Hámori Eszter: A korai kapcsolatok zavarai, Budapest, Oriold és Társai, 2020)

PETROVICS DANIELLA: Támogató kapcsolódás (Markham, Laura: Békés szülő, boldog gyermek. A kiabálás vége és a kapcsolatteremtés kezdete, ford. Kós Judit, Budapest, Ursus Libris, 2016)

MÓRICZ GRÉTA: Kamaszokról – felnőtteknek (Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül, Budapest, Kulcslyuk, 2020)

KERTÉSZ KRISZTINA: Az iskolaérettség és az iskolapszichológus. Interjú egy iskolapszichológussal

FEJEZETEK A SZEMÉLYISÉG-LÉLEKTAN KÖRÉBŐL

MÉRÉSZ ANNA: Individuálpszichológiai alapú bátorító nevelés

BARNA SZILVIA: Mese mese mátka – meggyógyulok általa (Boldizsár Ildikó: Meseterápia. Mesék a gyógyításban és a mindennapokban, Magvető, Budapest, 2019)

SZABÓ ORSOLYA: Ép testben egészséges lélek (Máté Gábor: A test lázadása, ford. Bogácsi Balázs, Budapest, Libri, 2014)

MEYER GERDA: Ismerik-e a tanulók a sikeres és hatékony tanulást befolyásoló tényezőket?

KERTÉSZ FRUZSINA: A pedagógus pszichológiai felelőssége – a családjában bántalmazott diák esetén

FEJEZETEK A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰEK PSZICHOLÓGIÁJÁBÓL

SZÉLESI MÁTÉ: Autizmus spektrumzavar

SZÉKELY MÁRK ATTILA: Interjú egy gyógypedagógussal

MÉSZÁROS ESZTER: „Boldog bárki lehet, ahhoz nem kell tudni deriválni.” Interjú Élő Fruzsinával

PANAJOTIDISZ SZOFI: Szétszórt elmék (Máté Gábor: Szétszórt elmék. A figyelemhiány zavar új gyógymódja, ford. Váradi Péter, Budapest, Libri, 2013)

FEKETE NIKOLETT: A mozgássérültek iskolai integrációja

FEJEZETEK A DEVIANCIA PSZICHOLÓGIÁJÁBÓL

KIMÁK PETRA: Az internetes zaklatás kezelési lehetőségei a középiskolában

ÁGOSTON NÓRA: „Akik nem tapasztalták meg a törődést”

LAKATOS SZANDRA: Társas kapcsolatok torzulása az iskolában

FORRÓ FANNI: Agresszió az iskolában

PEKA DÁVID: Iskolai deviancia és az LMBTQ-közösség

PÁLMAI KATALIN: Pygmalion-effektus az iskolai nevelés során

A KÖTETBEN ELŐFORDULÓ HASZNOS OLDALAK

FELHASZNÁLT IRODALOM

A kötet szerzői a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának volt és jelenlegi hallgatói