A pszichológia gyakorlata a pedagógusképzésben
Paraméterek
Sorozat | Károli Könyvek |
Szerző | Székely Zsófia |
Cím | A pszichológia gyakorlata a pedagógusképzésben |
Alcím | Tanulmányok a pedagógia és a pszichológia határvidékéről |
Kiadó | L'Harmattan Kiadó |
Kiadás éve | 2021 |
Terjedelem | 256 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 414 783 1 |
Miért fontos az apák szerepéről beszélnünk? Milyen az élet a Javítóban? Milyen problémákkal találkozik egy iskolapszichológus? Milyen kérdések foglalkoztatják a kamaszokat? Mit kezdhet a pedagógus az iskolai agresszióval, zaklatással, mássággal? |
|
|
Leírás
Miért fontos az apák szerepéről beszélnünk? Milyen az élet a Javítóban? Milyen problémákkal találkozik egy iskolapszichológus? Milyen kérdések foglalkoztatják a kamaszokat? Mit kezdhet a pedagógus az iskolai agresszióval, zaklatással, mássággal? Sokszínű és sokrétű tanulmánykötetet tart a kezében az olvasó. Az akadémiai hagyományoktól eltérően a szerkesztő nem törekedett a tudományterület egységes és teljes körű bemutatására: a szerzők saját érdeklődésüknek megfelelően mutatják be a különböző pedagógiai-pszichológiai problémákat. A kötetben egyaránt találhatunk szélesebb perspektívájú, átfogóbb tanulmányokat és egyes részterületekre fókuszáló elemzéseket. A kötetben közölt írások gyakorlati jelentősége abban rejlik, hogy a Károli Gáspár Református Egyetem pedagógushallgatói saját feldolgozásmódjukkal, egyéni szűrőjükön keresztül tárják elénk minden leendő és gyakorló pedagógus érdeklődésére számot tartó témafelvetéseiket, kérdéseiket és válaszaikat.
L’Harmattan Kiadó, 2021.
Szerkesztette: Székely Zsófia
Szakmai lektor: Héjja-Nagy Katalin
Tartalom
SZERKESZTŐI ELŐSZÓ
FEJEZETEK A FEJLŐDÉSLÉLEKTAN KÖRÉBŐL
SZÉKELY ZSÓFIA: A szülés – születés körül
GYIMÓTHY ANNA: Az apák szerepe a perinatális időszakban. Interjú Formanek Zsuzsanna pszichológussal, perinatális szaktanácsadóval
NYIKOS RÉKA: A korai kapcsolat együttlétélményei (Hámori Eszter: A korai kapcsolatok zavarai, Budapest, Oriold és Társai, 2020)
PETROVICS DANIELLA: Támogató kapcsolódás (Markham, Laura: Békés szülő, boldog gyermek. A kiabálás vége és a kapcsolatteremtés kezdete, ford. Kós Judit, Budapest, Ursus Libris, 2016)
MÓRICZ GRÉTA: Kamaszokról – felnőtteknek (Vekerdy Tamás: Kamaszkor körül, Budapest, Kulcslyuk, 2020)
KERTÉSZ KRISZTINA: Az iskolaérettség és az iskolapszichológus. Interjú egy iskolapszichológussal
FEJEZETEK A SZEMÉLYISÉG-LÉLEKTAN KÖRÉBŐL
MÉRÉSZ ANNA: Individuálpszichológiai alapú bátorító nevelés
BARNA SZILVIA: Mese mese mátka – meggyógyulok általa (Boldizsár Ildikó: Meseterápia. Mesék a gyógyításban és a mindennapokban, Magvető, Budapest, 2019)
SZABÓ ORSOLYA: Ép testben egészséges lélek (Máté Gábor: A test lázadása, ford. Bogácsi Balázs, Budapest, Libri, 2014)
MEYER GERDA: Ismerik-e a tanulók a sikeres és hatékony tanulást befolyásoló tényezőket?
KERTÉSZ FRUZSINA: A pedagógus pszichológiai felelőssége – a családjában bántalmazott diák esetén
FEJEZETEK A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰEK PSZICHOLÓGIÁJÁBÓL
SZÉLESI MÁTÉ: Autizmus spektrumzavar
SZÉKELY MÁRK ATTILA: Interjú egy gyógypedagógussal
MÉSZÁROS ESZTER: „Boldog bárki lehet, ahhoz nem kell tudni deriválni.” Interjú Élő Fruzsinával
PANAJOTIDISZ SZOFI: Szétszórt elmék (Máté Gábor: Szétszórt elmék. A figyelemhiány zavar új gyógymódja, ford. Váradi Péter, Budapest, Libri, 2013)
FEKETE NIKOLETT: A mozgássérültek iskolai integrációja
FEJEZETEK A DEVIANCIA PSZICHOLÓGIÁJÁBÓL
KIMÁK PETRA: Az internetes zaklatás kezelési lehetőségei a középiskolában
ÁGOSTON NÓRA: „Akik nem tapasztalták meg a törődést”
LAKATOS SZANDRA: Társas kapcsolatok torzulása az iskolában
FORRÓ FANNI: Agresszió az iskolában
PEKA DÁVID: Iskolai deviancia és az LMBTQ-közösség
PÁLMAI KATALIN: Pygmalion-effektus az iskolai nevelés során
A KÖTETBEN ELŐFORDULÓ HASZNOS OLDALAK
FELHASZNÁLT IRODALOM
A kötet szerzői a Károli Gáspár Református Egyetem Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának volt és jelenlegi hallgatói