Leírás
A pedagógusok minősítési és előmeneteli rendszerének megújításával új lehetőségek nyíltak meg a magyar köznevelés fejlesztésében. E fejlesztés, valamint az ezt megalapozó kutatások céljai között, különösen a Mester- és Kutatótanár fokozatok kapcsán, az ágazat adaptivitásának és fejlesztőképességének érdemi erősítése is megjelenik. Annak érdekében, hogy e fokozat bevezetése valóban hozzájáruljon a köznevelési rendszer eredményességének javításához, a problémák megoldásához, egy olyan elvárásrendszer került kidolgozásra, mely a folyamatos szakmai fejlődést, az innovációs potenciál növelését, a kutatásalapú szemléletet és a tudásmegosztást helyezi előtérbe. Egy pilot program keretében közel 1200 pedagógus támogatást kapott a Mester- és Kutatótanár minősítés megszerzéséhez szükséges dokumentumok elkészítésében, így elkészítették többek között az öt évre szóló mesterprogramjukat is. Tanulmánykötetünkben e mesterprogramok elemzésével foglalkozó kutatás eredményeiről számolunk be. Egyrészt bemutatjuk, miként értelmezik a mesterpedagógusok a professzió megújítását célzó szakmapolitikai elvárásrendszert, másrészt pedig kísérletet teszünk annak feltárására, hogy a mesterprogramok megvalósítása milyen eredményekkel támogatja a köznevelési rendszer fejlesztését.
L’Harmattan Kiadó, 2020.
Szerkesztette: Szivák Judit – Pesti Csilla
Lektor: Falus Iván
Paraméterek
Sorozat | Metszéspontok |
Szerző | Szivák Judit – Pesti Csilla |
Cím | A pedagógusprofesszió hazai megújításának esélyei a mesterpedagógus programok tükrében |
Kiadó | L'Harmattan Kiadó |
Kiadás éve | 2020 |
Terjedelem | 176 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 414 644 5 |