A műterem kincsei
Paraméterek
Sorozat | Kis műterem |
Szerző | Dézsenyi Zoltán |
Cím | A műterem kincsei |
Alcím | Egy képzőművész kelléktára |
Kiadó | Cser Kiadó |
Kiadás éve | 2016 |
Terjedelem | 136 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 278 483 0 |
Új és még újabb anyagokkal lepik meg a gyártók a művészeket. Új technikák ezek, amelyeket meg kell ismertetni az amatőr és profi művészekkel. A szakmát most kezdőket is bőség fogadja a művészellátó üzletekben. Nehéz tájékozódni – a polcokon sorakozó anyagok az olcsóbb, kommersz és a drága, profi kategóriák termékei, amelynek erényeire föl kell hívni az alkotók figyelmét. Ezt a hiánypótló könyvet ajánljuk minden profi és amatőr művésznek, akik igényes alkotásaihoz az anyagok ismerete nélkülözhetetlen. |
|
|
Leírás
„Nagyszerű gondolat szülte ezt a könyvet, hiszen új és még újabb anyagokkal lepik meg a gyártók a művészeket. Új technikák ezek, amelyeket meg kell ismertetni az amatőr és profi művészekkel. Örök érvényű mondás, hogy egy újszülöttnek minden új, így a szakmánkat most kezdő kollégákat is a bőség fogadja a művészellátó üzletekben. Nehéz tájékozódni – a polcokon sorakozó anyagok az olcsóbb, kommersz és a drága, profi kategóriák termékei, amelynek erényeire föl kell hívni az alkotók figyelmét. Ennek a hiánypótló könyvnek a létrejöttét dicsérni és köszönni kell. Figyelmébe ajánlom minden profi és amatőr művésznek, akik igényes alkotásaihoz az anyagok ismerete nélkülözhetetlen.”
Szunyoghy András, grafikus és festőművész, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja
Cser Kiadó, 2016.
Írta: Dézsenyi Zoltán
Tartalom
Bevezető
Rajzeszközök és kellékeik
A papír mint rajzalap
Különleges összetételű rajzpapírok
Rajzszenek, szénstiftek, szénceruzák
Ágszenek
Préselt szén, fekete kréta
Szénceruzák
Művészceruzák, grafitok
Vázlatceruzák
Grafitceruzák, rudak és stiftek
Művészporok
Grafit és szénrajzok kiegészítő eszközei
Pasztellceruzák, pasztellkréták
Pasztellceruzák
Olajpasztell kréták
Színes ceruzák
Színek keverése, árnyalása
Akvarellceruzák, akvarellkréták, -stiftek
Ezüstceruza rajz
A tusrajz és kellékei
Bevezetés, történeti áttekintés
Tusok előállítása
Lavírozótechnikák
Tollrajzok
További kiegészítők
Festőalapok
Fa (tömb-fatáblák)
Vörösréz lemez
Speciális kartonok (olaj- és akriltechnikákhoz)
Festővászon mint festőalap
Alapozások (saját kezűleg elkészíthető alapozások)
Vakkeret
A festővászon felfeszítése
Alapozó késztermékek (olajos, vizes)
Gesso alapozó
Olajbázisú alapozók
Vízfestés
A technika rövid története
Az akvarellfestészet kellékei
Akvarellpapír
Akvarellfestékek
Akvarellmédiumok, lakkok, hatásfokozók
Lakkozás
Ecsetek akvarelltechnikához
Egyéb festőkellékek, paletták
Festőállványok akvarellfestéshez, rajztáblák
Akvarellceruzák, stiftek
Vízzel elmosható grafitceruzák, stiftek, porok
Gouache festészet és eszközei
Temperafestészet és kellékei
Olajfestészet
Olajfestékek
Olajfestékek összetevői, a festés során használatos anyagok
Milyen növényi olajakat tartalmazhat?
Festékhígítók, balzsamok
Gyanták
Viaszok
Száradást gyorsító anyagok
Festőszerek, festőpaszták
Festőpaszták
A médiumok használata
Pigmentek
Néhány jellemzőbb pigment
Vízzel hígítható olajfestékek, médiumok
Festőmédiumok
Lakkok a vizes olajfestékekhez
Olajfestmények lakkozása
Az olajfestés kellékei
Ecsetek
Festőkések
Festőállványok
Festőpaletták, palettaszilkék
Festéktubusokon található jelölések
Akrilfestészet
Az akrilfesték
Az akril eredete
Az akril tulajdonságai
A festék összetétele
A stabil szerkezet létrejötte
Az akril sokoldalúsága
A minőségi akrilfesték gyártása
A művész- és a stúdió festékek közötti különbségek
Néhány minőségi (Magyarországon is elérhető) különleges akril művészfesték
Néhány stúdióminőségű (Magyarországon is elérhető) akrilfesték
Akrilmédiumok és adalékanyagok
A médiumok és adalékanyagok közötti különbségek
Az akrilképek lakkozása
Az akrilfesték használata közben előforduló kérdések, problémák és ezek kezelése
Kellékek akrilfestéshez
Ecsetek, festőkések
Festőállványok, festőpaletták
A szerzőről