A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában
Paraméterek
Szerző | Gaál Sándorné |
Cím | A mozgástevékenység sokoldalú fejlesztése az óvodában |
Kiadó | Flaccus Kiadó |
Kiadás éve | 2019 |
Terjedelem | 192 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5278 59 4 |
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben. |
|
|
Leírás
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
Szakmai segítséget nyújt az óvodában szervezett – irányított és rendszeres – mozgástevékenység tartalmának és formájának meghatározásához, annak tervezéséhez, szervezéséhez és irányításához, szervezeti kereteinek bővítéséhez; az alapvető mozgásformák fejlődésének ismeretéhez és a mozgásfejlesztés tervszerű és tudatos közvetítéséhez; a gyermekek testi és motoros fejlettségének megállapításához alkalmazható megismerési technikák gyakorlati felhasználásához; a differenciálás módjainak és lehetőségeinek megválasztásához; az egészségtudatos magatartás szokásrendszerének kialakításához és bővítéséhez; a 3–7 éves korú gyermekek sokoldalú mozgásfejlesztésének megvalósításához.
Flaccus Kiadó, 2019.
Írta: Gaál Sándorné
Lektor: Andrásné dr. Teleki Judit ny. főiskolai tanár; Bajomi Nagy Éva közoktatási szakértő
Kapcsolódó témakörök:
Tartalom
Bevezetés
1. Az ONAP mozgásfejlődésre és -fejlesztésre vonatkozó megállapításai
2. Mozgásfejlődés a korai gyermekkorban (1–3 év)
3. Mozgásfejlődés az első gyermekkorban (4–7 év)
4. Mozgásfejlődés a második gyermekkorban (8–11/12 év)
5. Az alapvető mozgásformák fejlődési fázisai (futás, ugrás, dobás, elkapás, rúgás)
6. A motoros képességek fejlődése és fejlesztésének lehetőségei az óvodáskorban
7. Az óvodai mozgásos tevékenység anyagának feldolgozása
7.1. Tornavonatkozású főgyakorlatok
7.2. Atlétika jellegű főgyakorlatok
7.3. Játék vonatkozású főgyakorlatok (labdázás)
7.4. Testnevelési játékok
8. A pedagógiai mérések helye és szerepe a mozgásfejlesztés tervezésében
9. Mozgásfejlesztés keretében megoldható differenciálás módjai és lehetőségei az óvodában irányítottan folytatott mozgástevékenység megszervezése során
10. Az irányított mozgástevékenységi formák tervezése, szervezése
10.1. Testnevelés foglalkozás és tervezése
10.2. Mindennapos testnevelés
10.3. Szabadidőben végezhető mozgástevékenység szervezése és irányítása
10.4. Program a mozgástevékenység tervezéséhez
11. Az óvodában megoldható szomatikus prevenciós és korrekciós feladatok
A prevenció formáinak cél- és eszközrendszere
Az óvoda prevenciós és korrekciós feladatai
A prevenciós szemlélet
12. Felzárkóztatás
13. A mozgásban jól teljesítő gyermekek korai felismerése és gondozása
14. Az óvodában szervezhető, a gyermeksportot játékosan megalapozó tevékenységformák szervezeti keretei
14.1. A víz játékos megszerettetése, úszás előkészítés (vízhez szoktató program)
14.2. Gyermektorna program (felzárkóztatás és tehetséggondozás)
14.3. „Gyereklabda” program (a labdajátékok megalapozására)
14.4. Mini-tenisz program
15. Iskolaelőkészítés
16. Rendezvények tervezése és szervezése
Felhasznált irodalom
Mellékletek