Leírás
A kötetből világosan kiderülnek a Montessori-módszer alapelvei és azok gyakorlatba ültetésének lehetőségei a gyermek különböző fejlődési szakaszaiban. A kulcsfontosságú gondolatok kiemelésével segítséget nyújt a gyakorló szülőknek, bölcsődei gondozóknak, óvónőknek, tanítónőknek és tanároknak saját gyakorlatuk átgondolásához. Továbbá hasznos olvasmány a gyermeknevelés területén tanulmányokat folytató leendő szakemberek, azok képzői, tanácsadók és iskolavezetők számára.
Minden fejezet elején egy rövid összefoglaló található annak tartalmáról. Ezt követően a szerző kifejti gondolatait az adott témakörrel kapcsolatban. Eközben folyamatosan hivatkozik Maria Montesori írásaira, a legfrissebb kutatásokra, és ahol szükségesnek találja, a módszer kritikáját is megfogalmazza. A fejezetek végén pontokba szedve olvashatjuk a legfontosabb gondolatokat és további gondolkodást elindító kulcsszavakat. A hivatkozásokat követve minden fejezet témájában lehetőség van a további elmélyülésre.
Barbara Isaacs (1949) brit nevelési szakértő, a Montessori módszer jeles terjesztője, a 21. századi oktatási szemlélet képviselője, különös tekintettel a hátrányos helyzetű közösségek oktatására. 1998 óta vesz részt a Montessori-tanárképzésben és kurzusanyagok kidolgozásában. Tagja volt a londoni Montessori akkreditációs és értékelési bizottságának, 2010 óta aktív tagja a Montessori iskolák szövetségének. 1991–2007 között saját Montessori óvodát működtetett Angliában.
Móra Ferenc Könyvkiadó, 2021.
Írta: Barbara Isaacs
Fordította: Angela Bureau
Lektor: Stefán Mariann
Kapcsolódó témakör:
Paraméterek
Szerző | Barbara Isaacs |
Cím | A Montessori szemléletmód |
Alcím | A koragyermekkori nevelés a gyakorlatban |
Kiadó | Móra Ferenc Könyvkiadó |
Kiadás éve | 2021 |
Terjedelem | 208 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 486 826 2 |
Tartalom
Montessori értékei
Bevezetés
1. Történelmi háttér
2. A gyermekkori fejlődés Montessori szemszögéből
3. A Montessori-iskolák felépítése
4. A Montessori-pedagógia alapelvei
5. Tanulás a Montessori-intézményekben
6. A kedvező/felépített környezet
7. A Montessori-módszer kedvező hatása és kihívásai a gyermekek és közösségek életében ma
8. A Montessori-pedagógia Magyarországon
1. függelék: Montessori középiskola – az Erdkinder (Föld-gyermek)
2. függelék: Alapvető fogalmak, szakkifejezések
3. függelék: Kulcsfontosságú Montessori szövegek
4. függelék: Jelentős egyesült királyságbeli és nemzetközi Montessori-szervezetek
Irodalomjegyzék
Tárgymutató