Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Témakörök
A modern iskola kialakulása és működése
Eredeti ár: 990 Ft
891 Ft
Online kedvezmény: -10%

A modern iskola kialakulása és működése

Eredeti ár: 990 Ft
891 Ft
Online kedvezmény: -10%

Ez a könyv a német tanárképzésben igen népszerű és széles körben használatos iskolapedagógiai munka magyar nyelvű adaptációja. Bizonyára azok is szívesen forgatják majd, akik a gyakorlati pedagógiai munkájukhoz várnak segítséget, vagy éppen egyes iskolaelméleti kérdésekben szeretnének jobban elmélyülni egyéni, illetve csoportos továbbképzésük során.

Leírás

Ez a könyv a német tanárképzésben igen népszerű és széles körben használatos iskolapedagógiai munka magyar nyelvű adaptációja. A munka nemcsak a német, hanem az angol-amerikai és francia szakirodalomra is alapozva elsősorban a pedagógus pályára készülő főiskolai, egyetemi hallgatók elméleti és gyakorlati felkészítését szolgálja. A modern iskolarendszer történeti gyökereinek elemzése mellett a szerzők bemutatják az egyes iskolatípusok mai feladatait, a közoktatási rendszer társadalmi funkcióit, működésének sajátosságait, valamint az iskolafejlesztés különböző formáit és lehetőségeit. A könyvben tárgyalt témakörök jól kapcsolódnak a hazai tanári képesítési követelményekhez, konkrétan a komplex pedagógiai szigorlat alapstúdiumaihoz: a neveléstörténethez, a neveléselmélethez és a didaktikához. Bizonyára azok is szívesen forgatják majd, akik a gyakorlati pedagógiai munkájukhoz várnak segítséget, vagy éppen egyes iskolaelméleti kérdésekben szeretnének jobban elmélyülni egyéni, illetve csoportos továbbképzésük során.

 

Műszaki Könyvkiadó, 2003.

Írta: Jürgen Dietrich – Heinz-Elmar Tenorth

Lektor: Falus Iván

Paraméterek

Sorozat Pedagógus Könyvek
Szerző Dietrich, Jürgen – Tenorth, Heinz-Elmar
Cím A modern iskola kialakulása és működése
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2003
Terjedelem 263 oldal
Formátum B/5, keménytáblás
ISBN 963 1627 57 8

Tartalom

Bevezetés

Hogyan keletkezett a modern iskolaügy

Az iskolaügy kibontakozásának társadalmi háttere

Az iskola és az élet különválásának kezdetei

Amit a jelentés a vizitátorokról elárul

Az iskolareform kezdetei és lehetőségei

Iskolareform-koncepciók

A XVIII. századi iskolareformok és a magyar iskolaügy

Tervek és elméletek az iskoláról

A modern iskola és elméletének létrejötte

Az iskola kialakulása és főbb dimenziói

Iskolarendszer és politika – a szervezeti keretek kibontakozása

Az első alaptípus: „társadalmi osztályszerkezeten alapuló iskolarendszer”

Az iskolaszerkezet kialakulási folyamata

A módosuló iskolaszerkezet: „trifurkációs rendszer”

Az iskola szerkezete és dinamikája

Az optimálisan működő iskolarendszer

Iskolai tudás és a kvalifikáció nehézségei

Az iskolai tudás szerkezete I. – Az iskolaszerkezet tartalmi leképeződése

Az iskolai tudás szerkezete II. – Az iskolakultúra öntörvényű logikája

Az iskola mint kultúrába való bekapcsolódás feltételeit biztosító intézmény

Az iskolai osztály mint az integráció helyszíne

Az iskolai fegyelem mint az oktatás alapfeltétele

Az iskolai teljesítmény mint az oktatás másik alapfeltétele

A motiváció mint a tanítás harmadik alapfeltétele

Az iskolai művelődés mint nevelési program

Az iskolarendszer szelekciós hatásai

A „közös iskolaidő” iskolái és tanulói – az iskolareform tanulságai

Az iskoláztatás teljes körére kiterjedő „esélyegyenlőség” – az iskolarendszerek összehasonlító elemzésének tanulságai

„Külső” és „belső” iskolareform – a művelődéspolitikai viták tanulságai

Az iskolaügy irányíthatósága

Az iskolák egységesítésére irányuló kísérletek

Az iskola minőségének meghatározása

Az iskolai sokszínűség határai

Kivétellé tenni a szabványosat

Az alapelvek törvényi szabályozása

Az iskola felelősségi körének kiszélesedése

Kísérletek az oktatás szabványosítására

A herbarti hagyomány szellemében folyó oktatás

A reformpedagógiai szellemben folyó oktatás

A szakmódszertan szerepének változásai

Az oktatás véletlenszerű és tudatos elemei

Kísérletek az emberek egyformává tételére

„Gyermekközpontúság” – a tanulók, mint az oktatás előfeltételei

„Iskolaközpontúság” – az iskolai interakciók szerepe az oktatásban

„Szakszerűség” – a pedagógiai kompetencia az iskolafejlesztés előfeltétele

A „reflexivitás” – iskolapedagógia és az általa megteremtett valóság alakíthatósága

Útmutató a kapcsolódó szakirodalom áttekintéséhez

Irodalom

Kapcsolódó kiadványok

Pedagógusmesterség az Európai Unióban

Raktáron
Eredeti ár:3.530 Ft 3.353 Ft
-5%

Két évszázad gyermekei

Raktáron
Eredeti ár:3.110 Ft 2.954 Ft
-5%

Oktatási rendszerek Európában

Raktáron
Eredeti ár:1.900 Ft 1.710 Ft
-10%