Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

Labda

Paraméterek

Szerző Pappné Gazdag Zsuzsanna
Cím Labda
Alcím Tartásjavító, izomerősítő és nyújtó, valamint mozgásügyességet fejlesztő gyakorlatok óvodások és kisiskolások számára
Kiadó Flaccus Kiadó
Kiadás éve 2020
Terjedelem 96 oldal
Formátum A/5, ragasztókötött
ISBN 978 615 5278 63 1
Eredeti ár:
1.200 Ft
960 Ft
Online kedvezmény: 20%
Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk egy-egy tornaszerre összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez. A könyvben 636 gyakorlat leírása és rajzírása található, valamint 38 játék, labda felhasználásával. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére. 

Leírás

Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk egy-egy tornaszerre összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez.
A könyvben 636 gyakorlat leírása és rajzírása található, valamint 38 játék, labda felhasználásával. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére. A könnyebb áttekinthetőség érdekében a szerző a gyakorlatokat kiinduló helyzetük szerint csoportosította, és minden gyakorlatnál megjelölte, hogy az milyen fő célt szolgál. A könyv használatát megkönnyíti, hogy a végén megtalálhatjuk a gyakorlatok csoportosítását felhasználhatóságuk alapján.
 

A testnevelés foglalkozások színesítése segít bennünket abban, hogy a gyere­kek minél jobban szeressék a testmozgást. A labda nagyszerű eszköz. Ha ezzel dolgoznak a gyerekek, akkor a fárasztó, nagyobb terhelést igénylő feladatokat is végrehajtják, a játék a koordinációs képességek észrevétlen fejlődését is biztosítja. Ez a feladatgyűjtemény sok segítséget, ötletet ad munkánkhoz. A gyakorlatok rendszerezésénél elsődleges szempont a testtartás kialakítása, a ké­sőbbiekben veszélyesen korán jelentkező deformitások elkerülése, megelőzése volt. Elegendő gyakorlat áll rendelkezésre ahhoz, hogy ne unják meg a gyerekek, még a hagyományos, sok feladatadással történő foglalkozást se. Maguk a játékok, a játékok végrehajtásmódja, szabályaik átalakítása is az izmok erősítését, a testi képességek sokoldalú fejlesztését szolgálják. Például más hatást érünk el, ha nem futva játszunk egy játékot, hanem négykézláb futással, vagy pók­járással. Nem mindegy, hogy állva, vagy ülve dobjuk a labdát. Ajánlom ezt a könyvet minden, kisgyermekkel foglalkozó pedagógusnak, aki szereti tanítványait, és érdekeiket szem előtt tartja

Gergely Ildikó (mestertanár, ELTE TÓK)

 
„Óvodai gyógytestnevelőként hamar rá kellett jönnöm, hogy munkám csak akkor lehet eredményes, ha sikerül bevonnom az óvónőket is a megelőzésbe. A számukra tartott bemutatókon és tanfolyamokon is élő, a mindennapi gyakorlatból származó ismereteket igyekeztem továbbadni. Minden – valamilyen szinten testnevelést tanító – pedagógusnak folyamatosan kell bővítenie szakmai tudását, hogy hatékonyan, változatos gyakorlatanyaggal tudja megállítani és megfordítani a mai kor tendenciáját, mely szerint gyermekeink tartása hanyag, izomereje és állóképessége egyre gyengébb. Fontos feladat hárul ebben a munkában a testnevelő tanárokon kívül az óvodapedagógusokra és a tanítókra is, akik tapasztalataim szerint nem kapnak elég gyakorlati segítséget. Ezen igények hívták életre ezt a módszertani füzetsorozatot, melynek ez a második darabja. A megszokottól eltérően egy szerre összpontosítva gyűjtöttem össze a gyakorlatokat, amelyeknek közös vonása, hogy a tartáshibák megelőzésében, és azok javításában, valamint a mozgásfejlesztésben eredményesen felhasználhatók. Meggyőződésem, hogy a gyógytestnevelés gyakorlatanyagából sok minden átültethető az óvodai és iskolai testnevelésbe. Az óvodások között azt is meg kellett tanulnom, hogyan lehet hatékonyan, de játékosan végezni ezt a munkát. Ahogy ezt egyik gyerekem meg is jegyezte: Azért szeretem a gyógytestnevelést, mert ott mindig csak játszunk. Hiszen nem feltétlenül kell unalmasnak lennie egy tartásjavító, izomerősítő foglalkozásnak.”
A szerző
 
Flaccus Kiadó, 2020. 
Írta: Pappné Gazdag Zsuzsanna
Lektor: Gergely Ildikó
 

Tartalom

Előszó
Útmutató a gyakorlatok alkalmazásához és a könyv használatához       
Gyakorlatok
Járásgyakorlatok
Futásgyakorlatok
Szökdelések
Gyakorlatok futás közben, megadott jelre
Gimnasztikai gyakorlatok
Gyakorlatok térdelésben és térdelőtámaszban
Gyakorlatok ülésben
Gyakorlatok hason fekvésben
Gyakorlatok hanyatt fekvésben
Járások, ugrások, mászások kéz- és lábtámaszban
Csúszások, kúszások
Talpboltozatot és a lábszár izmait erősítő gyakorlatok
Labdagurítások
Labdapattintások, labdavezetések
Páros gyakorlatok
Mozgáskoordinációt fejlesztő gyakorlatok labda és tornapad felhasználásával
Játékok labdával
A gyakorlatok csoportosítása felhasználhatóságuk alapján
Felhasznált irodalom

Kapcsolódó kiadványok

Raktáron
1.480 Ft 1.184 Ft
Raktáron
1.480 Ft 1.184 Ft
Raktáron
2.980 Ft 2.831 Ft
Raktáron
3.150 Ft 2.992 Ft
Raktáron
2.480 Ft 2.356 Ft
Raktáron
1.480 Ft 1.184 Ft