A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában
Paraméterek
Szerző | Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit |
Cím | A kreativitás játékos fejlesztése az óvodában |
Alcím | Barkácsolási technikák gyakorlati útmutatója |
Kiadó | Flaccus Kiadó |
Kiadás éve | 2016 |
Terjedelem | 208 oldal |
Formátum | A/4, keménytáblás |
ISBN | 978 963 9412 76 7 |
Eredeti ár:
3.490 Ft
2.792 Ft
Online kedvezmény:
20%
A gyermekek fejlesztési lehetőségei közül kiemelkedő helyen kell számításba vennünk a vizuális nevelést és a barkácsolást, mert e tevékenységek az óvodai nevelés irányelvei mentén fejtik ki pozitív hatásukat. A könyv szerzői nagy hangsúlyt fektettek az anyagok csoportosítására, egymással variálhatóságára. Törekedtek az egyszerűségre, hogy minden óvodában meglévő, vagy könnyen beszerezhető anyagokkal dolgozhassunk. Mégis legfontosabb elvük a szép, esztétikai élményt is nyújtó darabok elkészítése volt! Minden technikánál feltüntették a felhasznált eszközöket, kellékeket, mert ez megkönnyíti a pedagógusok tervező munkáját.
|
|
|
Leírás
A gyermekek fejlesztési lehetőségei közül kiemelkedő helyen kell számításba vennünk a vizuális nevelést és a barkácsolást, mert e tevékenységek az óvodai nevelés irányelvei mentén fejtik ki pozitív hatásukat.
Az óvodai nevelési folyamatnak három fontos része van: a tapasztalatszerzés, az elemi általánosítások és a gyakorlás. Ezeket az egymásba fonódó tevékenységeket a gyerekekkel végzett valamennyi nevelési területen megfigyelhetjük és alkalmazzuk, de a vizuális nevelés, a barkácsolás során végzett játékok bizonyulnak a leggazdagabb lehetőségeknek a cselekvéses tapasztalatszerzésre.
Az óvodai vizuális nevelés feladata az esztétikai fogékonyság kialakítása, az esztétikai érdeklődés felkeltése és az, hogy az esztétikai élményeket észrevegyék és befogadják a gyerekek. A barkácsolás tevékenysége ebben is nagy figyelmet igényel a pedagógustól.
A könyv szerzői nagy hangsúlyt fektettek az anyagok csoportosítására, egymással variálhatóságára. Törekedtek az egyszerűségre, hogy minden óvodában meglévő, vagy könnyen beszerezhető anyagokkal dolgozhassunk. Mégis legfontosabb elvük a szép, esztétikai élményt is nyújtó darabok elkészítése volt! Minden technikánál feltüntették a felhasznált eszközöket, kellékeket, mert ez megkönnyíti a pedagógusok tervező munkáját.
Flaccus Kiadó, 2016.
Írta: Horváthné Csapucha Klára – Szabóné Nemes Magdolna – Wittmann-né Dúzs Margit
A fényképeket készítette: Csutor Jutka
Tartalom
AJÁNLÁS
BARKÁCSOLÁS
TECHNIKÁK GYŰJTEMÉNYE
I. Variációk papírra
1. Körlap, karika
2. Doboztető
3. Tálca, tányér, tortaalátét, muffin papír
4. Tojástartó
II. Variációk fára
1. Spatula
2. Falap
3. Fakanál - Oldalt mozgatható bábok
III. Variációk bőrre, műbőrre, fűzéssel díszítve
IV. Variációk textilre
V. Variációk természetes anyagokra
1. Magvak, termések
2. Száraztészták
3. Gyapjú
VI. Variációk műanyagra
1. Kindertojás és pingponglabda
2. Hungarocell
3. Műanyag flakon
Sablonok