A korai kétnyelvűség támogatására szolgáló pedagóguskompetenciák és pedagógusképzés
Paraméterek
Szerző | Trentinné Benkő Éva |
Cím | A korai kétnyelvűség támogatására szolgáló pedagóguskompetenciák és pedagógusképzés |
Alcím | Doktori disszertáció |
Kiadó | ELTE Eötvös Kiadó |
Kiadás éve | 2015 |
Terjedelem | 352 oldal |
Formátum | B/5, keménytáblás |
ISBN | 978 615 80167 4 2 |
A szerző a korai kétnyelvű fejlesztést támogató pedagóguskompetenciákkal és pedagógusképzéssel foglalkozik. Munkájában – nemzetközi és hazai kutatásokra támaszkodva – evidenciának tekinti a kora gyermekkorban kezdett idegennyelv-tanulás hatékonyságát, a pedagógusok meghatározó szerepét a tanulási-tanítási folyamat sikerében. Ugyanakkor a kétnyelvű programokban részt vevő pedagógusok és pedagógusjelöltek kompetenciái, nézetei, motivációik, szükségleteik és feladataik a kevéssé kutatott területek közé tartoznak, lényegében feltáratlanok. |
|
|
Leírás
A szerző doktori értekezésében a korai kétnyelvű fejlesztést támogató pedagóguskompetenciákkal és pedagógusképzéssel foglalkozik. Munkájában – nemzetközi és hazai kutatásokra támaszkodva – evidenciának tekinti a kora gyermekkorban kezdett idegennyelv-tanulás hatékonyságát, a pedagógusok meghatározó szerepét a tanulási-tanítási folyamat sikerében. Ugyanakkor a kétnyelvű programokban részt vevő pedagógusok és pedagógusjelöltek kompetenciái, nézetei, motivációik, szükségleteik és feladataik a kevéssé kutatott területek közé tartoznak, lényegében feltáratlanok. Trentinné Benkő Éva ezt a hiátust szándékozik pótolni: változatos, főként kvalitatív módszerekkel vizsgálja a két tannyelvű intézményekben dolgozó, illetve erre a munkára felkészülő pedagógusokat. A gondosan végigvitt metaforaelemzések, a mesealkotás, a vizuális ábrázolások és a szimulációs helyzetek analízise nemcsak kutatási kérdésfeltevéseire adnak meggyőző választ, hanem érdekes olvasmányt is kínálnak.
Takács Etel Pedagógiai Alapítvány – ELTE Eötvös Kiadó
Írta: Trentinné Benkő Éva