A kompetenciaalapú pedagógia
Paraméterek
Szerző | Makádi Mariann |
Cím | A kompetenciaalapú pedagógia |
Alcím | ...lehetőségei a tanítási-tanulási folyamatban |
Kiadó | Mozaik Kiadó |
Kiadás éve | 2009 |
Terjedelem | 136 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 697 614 9 |
Eredeti ár:
3.780 Ft
A kötet olyan feladatok sorát mutatja be, amelyek tantárgyaktól függetlenül alkalmasak lehetnek az egyes kulcskompetenciák, kompetencia- és képességterületek fejlesztésére. A feladatokat egymásra épülő rendszerben, a tanulók éppen aktuális képességszintjéhez igazodva, megfelelő gyakorisággal célszerű alkalmazni. |
|
|
Leírás
A kötet olyan feladatok sorát mutatja be, amelyek tantárgyaktól függetlenül alkalmasak lehetnek az egyes kulcskompetenciák, kompetencia- és képességterületek fejlesztésére. A feladatokat egymásra épülő rendszerben, a tanulók éppen aktuális képességszintjéhez igazodva, megfelelő gyakorisággal célszerű alkalmazni. A példákat a fejlődési fokozatokat érzékeltetve mutatjuk be, és továbbgondolásra, továbbfejlesztésre ajánljuk.
Mozaik Kiadó, 2009.
MS-9319
Írta: Makádi Mariann
Felelős szerkesztő: Nagymihály Mátyás
Illusztrációk: Gönczi Anikó, Molnár Mónika
Kapcsolódó kiadvány:
Tartalom
Elméleti megközelítések
1. Alapdilemma
2. Megváltozott a tanári szerep
3. A kívánatos változásokat akadályozó tényezők
4. A kompetenciaalapú oktatás értelmezése
5. A fejlesztés lényege
6. Kiadványunk célja
Gyakorlati lehetőségek a kompetenciafejlesztésre
1. A kommunikációs kompetenciák fejlesztése
1.1. Képzetek kommunikálása
1.2. Szövegértés
1.3. Szövegalkotás
1.4. Történetkitalálás
2. A matematikai kompetenciák fejlesztése
2.1 . Alakfelismerés
2.2. Mérés, számítás
2.3. Térbeli tájékozódás
2.4. Gondolkodás
3. A természettudományos kompetenciák fejlesztése
3.1. A természeti világ megismerése
3.2. A természeti világ megmagyarázása
3.3. Az emberi tevékenységekkel kapcsolatos felelősségvállalás
4. A társadalmi kompetenciák fejlesztése
4.1. Empatikus készség
4.2. Egyéni tervezés
4.3. Stratégiák kidolgozása
4.4. Társadalmi viselkedési formák
5. A kulturális kompetenciák fejlesztése
5.1. Önkifejezés
5.2. Érzelem kifejezése
5.3. Művészi kifejezőeszközök felismerése
6. A tanulási kompetenciák fejlesztése
6.1. Felkészülést segítő algoritmusok kialakítása
6.2. Ismeretszerzést segítő technikák kialakítása
6.3. Tartalmakkal kapcsolatos logikai menetek elsajátítása
6.4. Digitális kompetenciák fejlesztése