A jazz elmélete III.
Paraméterek
Szerző | Márkus Tibor |
Cím | A jazz elmélete III. |
Alcím | CD-melléklettel |
Kiadó | Savaria University Press |
Kiadás éve | 2015 |
Terjedelem | 164 oldal |
Formátum | B/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5251 49 8 |
Eredeti ár:
4.480 Ft
4.032 Ft
Online kedvezmény:
10%
Márkus Tibor A jazz elmélete háromkötetes műve hiányt pótló és régóta várt szakirodalom, nemcsak a konzervatóriumi diákok, hanem az egyetemi hallgatók számára is. A harmadik kötet szinte minden gondolata fontos információul szolgál, a most tanuló és a későbbiekben oktatni vágyó hallgatóknak, tanároknak és muzsikusoknak. |
|
|
Leírás
„A tanár számára mi is lehet nagyobb öröm, mintha egykori növendéke kitartó és eredményes munkával folytatja az általa megkezdett utat?” – írta Gonda János, Márkus Tibor: A jazz elmélete I. kötetének ajánlásában. A harmadik kötet ajánlásához magam sem találnék jobb indító gondolatot.
Márkus Tibor a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének tanára, akinek pedagógiai munkássága, szinte a jazz-muzsika egészét átkarolja. Korunk improvizációs magas kultúrája úgy látszik világhódító útja során kezdi ledönteni azokat a falakat is, melyek sokáig mereven ellenálltak.
Magyarországon 2015-ben lesz ötvenéves a hivatalos jazzoktatás, köszönhetően Gonda János tanár úr áldásos munkájának, aki 1965-ben alapította meg Európában az elsők között a Bartók Béla Zeneművészeti Szakiskola keretein belül az első magyarországi „jazz iskolát”, amely azóta már egyetemi szintre emelkedett, ezáltal hazánkban is felépült a háromszintű jazzoktatás.
Márkus Tibor, nem csak mint jazz-zongorista, zeneszerző, hanem mint kiváló pedagógus írja be a nevét a jazz Nagykönyvébe. Olyan sokoldalú művész, tanár, aki otthonosan mozog nem csupán a jazz-elmélet, a jazz-történet, módszertan és a rögtönzéspedagógia területén, hanem a kis zenekari gyakorlat, és a jazz zongora oktatásában is jeleskedik. Több mint egy évtizede a Lamantin Improvizációs Tábor művészeti vezetőjeként számos egyetemi hallgatónknak adott tan lehetőséget, és számos leendő hallgatót készített fel az egyetemi felvételire. Márkus Tibor A jazz elmélete háromkötetes műve hiányt pótló és régóta várt szakirodalom, nemcsak a konzervatóriumi diákok, hanem az egyetemi hallgatók számára is. A harmadik kötet szinte minden gondolata fontos információul szolgál, a most tanuló és a későbbiekben oktatni vágyó hallgatóknak, tanároknak és muzsikusoknak. Külön kiemelném, hogy a szerző a magyar jazzművészek improvizációival és témáival is mélyrehatóan foglalkozik a nép- és klasszikus zenei hatások a magyar jazzművészek témáiban és improvizációiban című fejezetben. Kitűnőek és lényegre törőek a kottapéldák, szépek és egyben fontosak a hangzó mellékletek, melyek találó demonstrációk az adott témákhoz.
Olvassák, tanulmányozzák, tanulják, tanítsák, hallgassák..., diákok, muzsikus palánták, zenészek, zenekedvelők, zeneelmélettel foglalkozó szakemberek!
Binder Károly
Savaria University Press, 2015.
Írta: Márkus Tibor
Tartalom
Bevezetés
Témakörök
Improvizáció I. Más zenei műfajok
Improvizáció II. Népi, variatív technika
Klasszikus jazz
Improvizáció III. Swingkorszak
Improvizáció IV. Modern jazz
A XX. századi zene zeneszerzési technikái
Népzenei és klasszikus hatások a jazzben
Jazz hatások a klasszikus zenében
Az improvizáció elemzés szempontjai
Téma és improvizáció elemzések
A gyakorlás mechanizmusa
Utószó
A CD-mellékleten hallható zeneanyagok
Irodalom- és forrásjegyzék