Leírás
Előkészítők, különórák, edzések, tanulmányi táborok… A mai gyerekek gyakorta elfoglaltabbak, mint a szüleik. A modern gyermekkorban a szabad játékot kiszorítják az olyan tevékenységek, amikről azt hisszük, majd versenyképesebbé teszik gyermekünket a jövőben. Az eredmény viszont az, hogy a gyerekek fáradtak és szoronganak, a várt eredményeik pedig messze elmaradnak a valós és egészséges lehetőségeiktől. David Elkind neves gyermekpszichológus viszont megnyugtatja a szülőket, hogy éppen a fantáziát megmozgató, kötetlen játékok azok, amik felkészítik a kicsiket, hogy sikeresek legyenek szakmájukban és a társadalomban. A méltán világsikerű Hajszolt gyerekek szerzője a kutatási eredményekre és az életből vett példákra támaszkodva most azt mutatja be, hogyan segíti elő a spontán játék az egészséges mentális és szociális fejlődést. A játék ereje végigveszi, hogyan tanulnak és játszanak a különböző életkorú gyerekek, és felhívja a figyelmet arra, hogy ezek a tevékenységek valójában egymástól elválaszthatatlanok, és ezek egységében tudnak a gyerekek is a leginkább kiteljesedni. Elkind célja, hogy helyreállítsa a játék becsületét a gyerekek életében, otthon, az iskolában és a nagyobb közösségekben, továbbá arra is bátorítja a szülőket, hogy bízzanak az ösztöneikben, és álljanak ellen a modern elektronikus játékdömping hívogató csábításának.
David Elkind a massachusettsi Tufts University professzora, fő szakterülete a gyermekfejlődéstan. Tudományos munkásságát világszerte elismerik, népszerűsítő gyermeknevelési könyvei és előadásai pedig szülők tízezreinek nyújtanak segítséget. Cape Codban él feleségével, három fia és négy unokája van.
Jaffa Kiadó, 2017.
Írta: David Elkind
Fordította: Dudik Annamária Éva
Paraméterek
Sorozat | Szülők könyvtára |
Szerző | Elkind, David |
Cím | A játék ereje |
Alcím | A visszakapott gyerekkor |
Kiadó | Jaffa Kiadó |
Kiadás éve | 2017 |
Terjedelem | 236 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 615 5715 92 1 |
Tartalom
Bevezetés
I. Változások a játék világában
1. A játék, a szeretet és a munka: az alapvető hármas
2. A játék, mint árucikk
3. A számítógépes játék és az ikonikus írásbeliség
4. A gyermek játszik, a szülő szorong
II. Játék, tanulás és fejlődés
5. Félreértések a kisgyermekkori tanulásról
6. Játék a hosszú távú célok szolgálatában: a matematikai, olvasási és a természettudományos készségek megalapozása
7. Nem csak játék: szerepjáték a szociális készségek fejlesztéséért
III. A játék ereje
8. Nevetős gyermeknevelés
9. A szív, az elme és a test egysége az iskolai oktatásban
Zárszó: Ajándék egy életre
Köszönetnyilvánítás
Jegyzetek
Hivatkozások
Egyéb szakirodalom