A tankönyv két, egymással párhuzamosan végzendő részből áll. Az I. rész (1-200. példa) főként új stílusú pentaton, eol, dúr népdalokat és ehhez tartozó olvasópéldákat, feladatokat ad; a II. rész (201-370. példa) főképpen a kottaolvasást gyakorló, az abszolút rendszert ismertető pentachord, hexachord, hétfokú, és a dúr-moll rendszert előkészítő zenei anyagot.
A tankönyv két, egymással párhuzamosan végzendő részből áll. Az I. rész (1-200. példa) főként új stílusú pentaton, eol, dúr népdalokat és ehhez tartozó olvasópéldákat, feladatokat ad; a II. rész (201-370. példa) főképpen a kottaolvasást gyakorló, az abszolút rendszert ismertető pentachord, hexachord, hétfokú, és a dúr-moll rendszert előkészítő zenei anyagot. Tudjuk, hogy az anyag két részre bontása mellett és ellen egyenlő számban hozhatók fel az érvek. A „lapozgatást” – a legtöbbet emlegetett ellenérv – azonban úgy sem tudjuk megtakarítani, minthogy nincs olyan osztály, amely mechanikus egymásutánban tanulmányozhatná a példákat. A tananyag felosztása hónapokra hozzávetőleges.