1. BEVEZETÉS
Szegregáció – Integráció – Inklúzió
A befogadó iskolai szemlélet
Az integrált oktatás-nevelés történeti áttekintése
Az integrált nevelés formái
Az integrált nevelés feltételei
Az integrált nevelés előnyei és hátrányai
Az integrált nevelés gyakorlati megvalósulásának nemzetközi összehasonlítása
Az integrált oktatás-nevelés hazai helyzete
Történeti áttekintés
Jogi kérdések – finanszírozás
Iskolai tényezők
A hallássérült gyermekek hazai integrálásának kérdései
Az integrált hallássérült tanulók száma
Az integrált hallássérült gyermekek területi elhelyezkedése
A hallássérült gyermekek integrált nevelésének hazai formái
Speciális gyógypedagógiai segítségnyújtás integrált hallássérült gyermekek számára
2. A KUTATÁS CÉLJA
3. MÓDSZEREK
A kutatómunka tervezése, adatgyűjtés
A vizsgálati minta jellemzői és a vizsgált populáció, az integráltan tanuló hallássérült gyermekek jellemzői
A vizsgálati módszerek
A szülői kérdőív
A tanári kérdőív
Az alkalmazott matematikai-statisztikai módszerek
4. A VIZSGÁLATI EREDMÉNYEK BEMUTATÁSA
A hallássérülés foka és korai ellátása
Készülékes ellátottság, hallókészülék használat
Társuló fogyatékosság
Nyelvi kompetencia
Tanulási teljesítmény
Az integráció körülményei
Óvodai és iskolai tényezők
Iskolán kívüli elfoglaltságok
Speciális gyógypedagógiai segítségnyújtás
A szülői választás jellemzői
A pedagógus és a szülők kapcsolata
Az integrált hallássérült tanulók általános teljesítményére ható tényezők
Az egyes tényezők hatásának vizsgálata
Az általános teljesítmény és a szociális, emocionális és teljesítménymotivációs integráció önértékelésének kapcsolata
5. KONKLÚZIÓ
6. IRODALOMJEGYZÉK
MELLÉKLETEK
1. Szülői kérdőív
2. Tanári kérdőív
3. FDI 4-6 kérdéssor