Leírás
A kétéves kisgyerek hisztizni kezd a boltban. Az óvodás nem hajlandó reggel felöltözni. Az ötödikes otthon duzzog, pedig elmehetne a barátaival játszani. Miért nehezítik meg a gyerekek oly gyakran szüleik és nevelőik életét? Ez az úttörő jellegű és nagyon gyakorlatias könyv bemutatja, hogy ezek a néha megmagyarázhatatlannak tűnő megnyilvánulások az agy fejlődésének, a személyiség kialakulásának természetes velejárói.
A szerzők a legújabb tudományos eredmények alapján felvázolják, hogyan alakul ki a különféle agyterületek közötti egészséges munkamegosztás és harmonikus együttműködés. Tizenkét nevelési technikát ismertetnek, amelyekkel a szülők elősegíthetik mindezt. Elvetik az olyan megközelítéseket, amelyek mindenáron a teljesítményt és a tökéletességet állítják a középpontba, ehelyett olyan módszerekre összpontosítanak, melyekkel a gyerekek jobban önmaguk lehetnek, könnyebben megtalálhatják a helyüket a világban, nagyobb rugalmasságra és több erőre tehetnek szert. Megközelítésük lényege, hogy az összes helyzet – a stresszes, dühös pillanatok éppúgy, mint az örömteli percek – felhasználható annak elősegítésére, hogy gyermekeink felelős, gondoskodó, tehetséges személyekké váljanak.
Ursus Libris Kiadó, 2014.
Írta: Daniel Siegel – Tina Payne Bryson
Fordította: Varga Gábor
Paraméterek
Szerző | Siegel, Daniel |
Cím | A gyermeki elme |
Alcím | Agyfejlődés, konfliktusok, támogató szülői stratégiák |
Kiadó | Ursus Libris Kiadó |
Kiadás éve | 2014 |
Terjedelem | 205 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 9718 64 7 |
Tartalom
Bevezetés − Túlélni és növekedni
1. fejezet − Nevelés az agyi folyamatok figyelembevételével
2. fejezet − Két agyfélteke jobb mint egy
A jobb és a bal agyfélteke integrálása
1. számú integrált elme technika: Kapcsolódás és formálás – az érzelmek hullámainak meglovaglása
2. számú integrált elme technika: Nevezd meg ahhoz, hogy megszelídíthesd – történetmesélés a nagy érzelmek lecsillapítására
3. fejezet − Az elme lépcsőházának megépítése
A felső és alsó agyterületek integrálása
3. számú integrált elme technika: Foglaljuk le, és ne dühítsük fel – a felső agyterületek elcsábítása
4. számú integrált elme technika: Használd, különben elvész – gyakorlatok a felső agyterületek számára
5. számú integrált elme technika: Mozogjunk, különben „kiborulunk” – mozgassuk meg a testünket, hogy ne veszítsük el a fejünket
4. fejezet − Mi legyen a pillangókkal?
Integráljuk az emlékeinket, hogy gyógyuljunk és növekedjünk
6. számú integrált elme technika: Használjuk az elme távirányítóját – az emlékek újrajátszása
7. számú integrált elme technika: Emlékezzünk az emlékeinkre – tegyük az élmények áttekintését a mindennapi családi élet részévé
5. fejezet − Önmagam Egyesült Államai
Énünk számos különböző részének integrálása
8. számú integrált elme technika: Hagyjuk az érzelmek felhőit továbbúszni – tanítsuk meg a gyermekeinknek, hogy az érzelmek jönnek-mennek
9. számú integrált elme technika: Figyeljünk arra, hogy mi történik bennünk!
10. számú integrált elme technika: Gyakoroljuk az elmetudatosságot – térjünk vissza a kerékagyba
6. fejezet − Az én-mi kapcsolat
Önmagunk és mások integrálása
11. számú integrált elme technika: Tegyük szórakoztatóbbá a családi együttlétet – hangsúlyozzuk az együttlét örömét
12. számú integrált elme technika: Kapcsolódás a konfliktuson keresztül – tanítsuk meg a gyermekünket arra, hogy a „mi”-t észben tartva érveljen
Következtetés − Az eddigiek összegzése
Összefoglalás
Integrált elme – korok és fejlődési szakaszok
Köszönetnyilvánítás
A szerzőkről