Testnevelés és sport
A labdán való mozgás, hintázás, ringatás felejthetetlen élménye szinte az anyaméh biztonságos közegét idézi fel. S eközben az izmok összjátéka, a mozgás koordinációja fokozatosan alakul ki. A labda alkalmazása számos helyzetreflexet és támaszreakciót hív elő.
Ebben a könyvben látni fogjuk a leggyakrabban elkövetett hibákat, a licitálás, a lejátszás és a védekezés során. Minden típusú hibát illusztrálunk is néhány leosztással, ahol az eredeti lejátszó valamit elrontott. Minden fejezet néhány tippel ér véget, hogy segítsen el kerülni az ilyen típushibákat.
Gaál Sándorné új könyve útmutatás a pedagógiai gyakorlat számára az alapprogram mozgásfejlesztésre vonatkozó irányelvei és a 3–7 éves korú gyermekek körében végzett kutatások eredményei közötti összhang megteremtéséhez, a gyermeksport előkészítéséhez és megalapozásához – az óvodai nevelés cél- és feladatrendszerével egységben.
Napjainkban egyre több gyermek szenved a rossz testtartás miatt kialakuló fájdalmakban, betegségekben. Kiadványunkkal e betegségek megelőzését kívánjuk elősegíteni azáltal, hogy egy jól használható, elméletileg is megalapozott prevenciós szemléletű anyagot adunk a szakemberek kezébe.
A négy könyv: Somogyiné Kuti Ilona: Gyógyúszás (Úszással a gerincfájdalmak megszüntetéséért); Báthori Anna Zsuzsanna – Pesáné Nagy Katalin: Lábterápia (A leggyakoribb alsó végtag elváltozások helyreállító gyakorlatai); Általános testtartásjavító gyakorlatok gyűjteménye és Pektor Gabriella: (Nagy)Labdáskönyv (Tartásjavító, izomerősítő gyakorlatok óriáslabdákkal) együtt 40% kedvezménnyel rendelhető.
A könyvet nem csak gyógytestnevelőknek ajánljuk, mert gyakorlatanyaga jól használható az óvodai és az iskolai testnevelés kiegészítésére is. Somogyiné Kuti Ilona munkáját hiánypótlónak tekinthetjük, hisz a gyógytestnevelő szakirodalomban eddig nem volt jelen egy kimondottan csak a gyógyúszás területét feldolgozó komplex szakkönyv.
Az idejében felismert, kezdődő mozgásszervi elváltozásokat mozgással gyógyíthatjuk. Meggyőződésem, hogy az életkori sajátosságok miatt ezt csak játékosan tehetjük. Ezért kapta a könyv – amelyben 452 gyakorlat leírása és egyszerűsített rajzírása található – a „Játsszunk gyógyító tornát!” címet.
A gyakorlatgyűjtemény újszerűsége abban rejlik, hogy prevenciós jelleggel beilleszthető az óvodai és iskolai testnevelési foglalkozások mozgásanyagába, ugyanakkor felhasználható előkészítő és mindennapos mozgásformaként is.
Szerkezetében változatlanul, de bővebb tartalommal jelent meg Dr. Farmosi István Mozgásfejlődés című könyvének negyedik kiadása. Az óvóképzők, tanítóképzők és az általános iskolai tesnevelőtanár-képzés szakkönyve, továbbá a gyakorlatban tevékenykedő szakembereknek – pedagógusoknak, edzőknek, sport- és gyermekorvosoknak – nyújt hasznos ismereteket.
Azokat a gyakorlatban kipróbált és az eredmények által visszaigazolt gyakorlatokat találhatják meg a könyvben az óvónők és tanítók, amelyek igen eredményesen használhatók fel a 3-10 éves korú gyermekek tér- és helyzetérzékelésének fejlesztésében.
Gyakorlatgyűjtemény sorozatunk egy-egy tornaszerre összpontosítva gyűjti össze a gyakorlatokat. Óvónők, tanítók és testnevelő tanárok számára nyújt segítséget a tartáshibák megelőzéséhez és javításához, valamint a mozgáskoordináció fejlesztéséhez. A könyvben 311 gyakorlat leírása és rajzírása található, valamint 15 játék, padok felhasználásával. A feladatok alkalmasak tartásjavításra, izomerősítésre és nyújtásra, valamint a mozgásügyesség fejlesztésére.