A dráma mint társadalomkutatás
Paraméterek
Sorozat | Színház és Pedagógia |
Szerző | Horváth Kata |
Cím | A dráma mint társadalomkutatás |
Kiadó | L'Harmattan Kiadó |
Kiadás éve | 2010 |
Terjedelem | 126 oldal |
Formátum | A/5, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 236 328 8 |
Eredeti ár:
1.500 Ft
1.425 Ft
Online kedvezmény:
5%
Ebben a kötetben a különböző drámás/színházi műfajok és eljárások mint kutatási tevékenységek kapnak új értelmet... |
|
|
Leírás
Ebben a kötetben a különböző drámás/színházi műfajok és eljárások mint kutatási tevékenységek kapnak új értelmet. Ez azt jelenti, hogy a közönség részvételén alapuló drámás formák (társadalmi-színházi előadások, közösségi performanszok, drámapedagógiai foglalkozások) nem csak a kutatás tárgyát képezik, hanem a kutatás módszerének, reprezentációs lehetőségének, sőt modelljének tekintjük őket. A dráma tehát a kutatás számára a társadalmi kapcsolatok és összefüggések megjelenítésének, újrafogalmazásának, értelmezésének és megváltoztatásának a terepét jelenti. Vagyis ebben a megközelítésben a dráma a társadalmi jelentésekkel való munka egy kitüntetett területe, a kutatás pedig egy résztvevő, aktív és változás-orientált tevékenység. A „társadalmi jelentések megváltoztatásának lehetősége” az a közös metszet, amelyben elmosódik a határ a dráma és színház világa, valamint a kutatás között.
Lektor: Lengyel Fruzsina
Tartalom
Előszó – Változtatás, aktivitás, részvétel: a dráma-alapú kutatás (Horváth Kata)
JOE NORRIS: Dráma mint kutatás. A tanítási dráma mint kutatás módszertani lehetőség (fordította: Gagyi Ágnes)
JOE NORRIS: Az állampolgárság gyakorlatai. A „közösségi színház”, a „folyamat-dráma” és a „színdarabépítés” módszerei (fordította: Gagyi Ágnes)
PATRICIA LEAVY: A performansz tudománya (fordította: Gagyi Ágnes)
DIANE CONRAD és GAIL CAMPBELL: A részvételi kutatás. A lehetőségek bővítése marginalizált csoportokkal (fordította: Oblath Márton)
DIANE CONRAD: A „veszélyeztetettség” fiatalkori tapasztalatai: a közösségi színház, mint participatív és performatív kutatási módszer (fordította: Gagyi Ágnes)
HORVÁTH KATA: A „hátrányos helyzet” és a „cigányság” tapasztalatainak újrafogalmazása
A dráma mint pedagógiai és kutatási módszer
Bibliográfia