A divatról komolyan
Paraméterek
Szerző | Csipes Antal |
Cím | A divatról komolyan |
Kiadó | Balassi Kiadó |
Kiadás éve | 2011 |
Terjedelem | 208 oldal |
Formátum | A/4, ragasztókötött |
ISBN | 978 963 506 868 5 |
Eredeti ár:
3.400 Ft
3.060 Ft
Online kedvezmény:
10%
Az ezredforduló után a divat első számú kulturális tényezővé vált. A társadalom a tömegfogyasztás hatására átrendeződött: a divat már nemcsak az öltözködéshez kapcsolódott, hanem egyre több területre volt hatással... |
|
|
Leírás
Az ezredforduló után a divat első számú kulturális tényezővé vált. A társadalom a tömegfogyasztás hatására átrendeződött: a divat már nemcsak az öltözködéshez kapcsolódott, hanem egyre több területre volt hatással. A reklámok, a sportok, az egészség, a szokások, a megjelenés a társadalom egészét befolyásolta. A mulandó divat sokkal közelebb került a művészethez, mint valaha gondoltuk. Ma a divat világát a művészet, az üzlet, az eladhatóság, a természetesség, a mesterkéltség, a praktikusság, az esztétika és az innováció jellemzi. A felsorolt kulcsszavak többsége a divat utolsó száz évében is jelentős szerepet töltött be. Korának egyik divatikonja, Marlene Dietrich kézenfekvő tanácsokkal látta el a nőket: „Öltözködése legyen ötletesen egyéni. Nem az a fontos, hogy drága ruhákat viseljen, hanem hogy minden ruhadarabjában, amit magára vesz, legyen valami eredeti, ami elüt a többi nőétől.” A divatban múlt és jelen elválaszthatatlan. A divat elfelejt és újraformál. E kérdéseket járja körül a szerző rajzokkal, fotókkal gazdagon illusztrált könyvében, amelyből az olvasó nem csupán tájékozódhat, de ötleteket is meríthet.
Írta: Csipes Antal
Tartalom
A MODERN TECHNIKA ÉS A MŰVÉSZET
A globalizációt segítő új technika „csodái”
Intelligens textíliák
Az analóg fotózástól a digitális képrögzítésig
MŰVÉSZET ÉS DIVAT
A művészi fotózás és a divat
Művészet és esztétika a divat társadalmában
A japán tervezők és követőik
Európa és Amerika múltja és jelene
A NEMZETKÖZI DIVATIPAR VÁLTOZÁSAI 2000 UTÁN
Ami a nemzetközi divatipar mögött van
Fast fashion
Divattrendek és divattervezők
A MAGYAR DIVAT 2000 UTÁN
Miért változtak meg a vásárlási szokásaink?
A magyar divat(ipar) és divategyesületek alakulása 2000 után
A magyar divattervezők három nemzedéke
Fiatal magyar ötvösművészek
A fiatal magyar iparművészek megmérettetésének lehetőségei
Magyar Formatervezési Díj
Az iparművész-oktatás
ZÁRÓSZÓ
KÖSZÖNETNYILVÁNÍTÁS
IRODALOM