A diagnosztikai és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban - Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén
Paraméterek
Sorozat | Iskolapszichológia |
Szerző | Nagyné Elek Eszter – Gyenei Melinda |
Cím | A diagnosztikai és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban – Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén |
Kiadó | ELTE PPK |
Kiadás éve | 2004 |
Terjedelem | 78 oldal |
Formátum | A/5, irkafűzött |
ISBN | IP16 |
Eredeti ár:
1.200 Ft
1.080 Ft
Online kedvezmény:
10%
Nemcsak a konzultáció, de az ismeretátadás szintjén is vannak feladatai az iskolapszichológusnak. Gyakorlati munkája során esetenként a motiváció fogalom gondolatkörével is szembesül. (Iskolapszichológia 16.) |
|
|
Leírás
A diagnosztikai és fejlesztőmunka lehetőségei a gimnáziumban
A gyerek tanulmányi eredményében támogató vagy zavaró módon megjelennek a személyiségjegyek, de a szociális környezet is. A napjainkban folyó, kiterjedt tehetségkutató vizsgálatok jelentős része foglalkozik a képesség mellett a tehetség kibontakozását biztosító, nem intellektuális – elsősorban a személyiség – és a motivációs tényezők feltárásával. Ezek a – csak érintőlegesen vázolt – vizsgálatok, tapasztalatok erősítenek abban, hogy nemcsak a konzultáció, de az ismeretátadás szintjén is vannak feladatai az iskolapszichológusnak.
Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén
Az iskolapszichológus gyakorlati munkája során esetenként a motiváció fogalom gondolatkörével is szembesül, mégpedig a tanulók, tanulócsoportok iskolai munkával (mint pl. a tanulmányi előmenetel, közösségi aktivitások) kapcsolatos teljesítménykésztetéseinek (elsősorban e késztetések alacsony szintje, ill. „torzulásai”) vonatkozásában. A fogalom olyannyira a mindennapi közhasználat részévé vált az iskolai környezetben (is), hogy a teljesítményzavarok hátterében meghúzódó oki tényezők feltárását célzó/segítő eljárások gyakorlati alkalmazására tett eddigi erőfeszítések nyomán kézenfekvőnek tűnik a motivációs aspektusokat érintő módszereket is tekintetbe venni.
ELTE PPK - Trefort Kiadó, 2004.
Írta: Nagyné dr. Elek Eszter - Gyenei Melinda
Sorozatszerkesztő: Porkolábné dr. Balogh Katalin
Tartalom
A diagnosztikai és fejlesztő munka lehetőségei a gimnáziumban (Nagyné dr. Elek Eszter)
Bevezető
A „nulladik évfolyam” beilleszkedését könnyítő program
Első évfolyam az alapozás éve
Az intelligencia vizsgálatokról
Raven: Standard Progressive Matricesa
Az intellektuális képességek realizálódásáról
Révész-Nagy-féle figyelemvizsgáló eljárás
Esetbemutatás
Irodalom
Kísérleti tapasztalatok az iskolai motiváció mérése terén (dr. Gyenei Melinda)
Bevezetés
Az iskolai motivációt mérő kérdőív ismertetése
A vizsgálat és az eredmények ismertetése
Irodalom