Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü

A 21. század stratégiai menedzsmentje

Paraméterek

Szerző Marosán György
Cím A 21. század stratégiai menedzsmentje
Kiadó Műszaki Könyvkiadó
Kiadás éve 2006
Terjedelem 296 oldal
Formátum B/5, ragasztókötött
ISBN 963 16 6008 1
Eredeti ár:
1.990 Ft
1.791 Ft
Online kedvezmény: 10%

A könyv az elmúlt évtizedek tapasztalataira támaszkodva újrafogalmazza a stratégia lényegét, összefoglalja a legfontosabb eredményeket és módszereket. Megismertet a most formálódó új menedzsmentirányzatokkal, és a gyakorlatban is használható ismereteket nyújt a stratégia kialakításához.

Leírás

A vállalatoknak három típusa van: az első elébe megy a változásoknak, a második válaszolni próbál arra, ami bekövetkezett, a harmadik pedig folyamatosan azon sopánkodik, hogy már megint mi történt vele. E különös jelenség előidézője a környezeti változás felgyorsulása és a verseny kiélezetté válása. Ennek következménye, hogy a jövőt aktívan formáló menedzsmentmódszerek között az elmúlt három évtizedben kiemelkedő szerep jutott a stratégiának. A 21. századba átlépve a változások üteme és komplexitása fokozódni látszik. Így az előttünk álló időszakban a stratégia művelői újabb kihívásokkal kell szembenézniük. A szemünk előtt kibontakozó történelmi jelentőségű átalakulások – a globalizáció, az e-business, a fenntartható növekedés, a növekvő kulturális diverzitás és az óriási méretűvé növekedett vállalkozások hatékony irányítása – alapvetően új szemléletet igényelnek. Ez az oka, hogy a társadalom minden szintjén, a tevékenységek legkülönbözőbb területein és valamennyi szervezeti típusnál előtérbe kerül a stratégiai gondolkodás megújítása. A könyv az elmúlt évtizedek tapasztalataira támaszkodva újrafogalmazza a stratégia lényegét, összefoglalja a legfontosabb eredményeket és módszereket. Megismertet a most formálódó új menedzsmentirányzatokkal, és a gyakorlatban is használható ismereteket nyújt a stratégia kialakításához. Mindezek felhasználásával képessé válik az Olvasó arra, hogy elemezni tudja szervezetének stratégiai helyzetét, kidolgozza, majd megvalósítsa annak sikeres stratégiáját.
 
MK-6008-7
Írta: Marosán György
Lektor: Angyal Ádám

Tartalom

Előszó

1. fejezet: Menedzsment, stratégia és stratégiai menedzsment

I. Mi a menedzsment?

II. Mi a stratégia?

III. Mi a stratégiai menedzsment?

IV. A stratégia különböző megközelítései

2. fejezet: A stratégiai menedzsment folyamata

I. A stratégiai menedzsment folyamata

II. A szándékolt és kialakuló stratégiák

III. A stratégia szervezeti meghatározói

IV. A stratégia szintjei

V. A stratégia alapkérdései

3. fejezet: A környezet stratégiai elemzése

I. A környezet változásának tendenciája

II. A szervezetek tág környezete

III. Az iparági versenykörnyezet elemzése

IV. A működési környezet elemzése

4. fejezet: Stratégiai erőforráselemzés

I. Erőforrásátvilágítás

II. A szervezet folyamatmodellje és az értékláncelemzés

III. Porter-féle értékláncelemzés

IV. Összehasonlítások, viszonyítások

V. SWOT-elemzés

VI. A stratégiai kihívások azonosítása

5. fejezet: A stratégiai érdekek elemzése

I. Az „érintettek” és érdekeik

II. Érdekérvényesítés és hatalom

III. A vállalatirányítás mechanizmusai

IV. Szervezeti kultúra

V. A stratégia etikai kérdései

6. fejezet: A stratégiai lehetőségek azonosítása

I. A versenyképesség és meghatározó fogalmai

II. A versenystratégiák választéka

III. Termék- / piaci fejlesztési stratégiák

IV. A megvalósítás módozatai

7. fejezet: Stratégiai portfólió és vállalati szintű stratégiák

I. Stratégiai üzleti egységek

II. BCG-mátrix

III. GE-mátrix

IV. Az alapstratégiák választéka

V. Az iparági helyzet stratégiai következményei

8. fejezet: A stratégiai akciók azonosítása

I. A vállalati stratégia építőelemei

II. A belső (intenzív) fejlesztés irányai

III. Kiszervezés (outsourcing)

IV. Stratégiai újraszervezés

V. Stratégiai szövetség és közös fejlesztés

VI. Felvásárlás és egyesülés

9. fejezet: Stratégiai döntés és stratégiai célok

I. A stratégiai döntés szempontjai

II. Egyéb döntési módszerek

III. A döntés stílusa

IV. Célok típusai és hierarchiája

V. Vállalati küldetés és jövőkép

VI. Stratégiai és operatív célok megfogalmazása

10. fejezet: A stratégiai tervezés és ellenőrzés rendszere

I. A stratégia végrehajtásának előkészítése

II. Az erőforrások tervezése

III. A stratégiai ellenőrzés rendszere

IV. Stratégiai vezetési rendszer (Balanced Scorecard)

11. fejezet: A stratégia szervezeti és kulturális összetevői

I. Vállalati szervezet

II. Új stratégiai szervezet modellek

III. A kultúra és a stratégia összefüggése

12. fejezet: Stratégiai változás- és válságmenedzsment

I. A stratégiai változások feltételei

II. A változásmenedzsment korszerű megközelítései

III. Válságmenedzsment

13. fejezet: A 21. század stratégiaformáló irányzatai

I. Globalizáció

II. E-business és hálózati gazdaság

III. A szűkösség új korszaka

IV. A térségi, a motivációs és az életmódbeli különbségek növekedése

A könyvben használt fontosabb fogalmak jegyzéke

Irodalomjegyzék

Kapcsolódó kiadványok